عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت و گو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۷۳۵۶۴
۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
ضرورت دارد با افزایش توان کریدورهای شمال _ جنوب و شرق به غرب کشور ضمن انتقال ایمن کالاهای صادراتی و نیز انرژی کشورهای مختلف از کشورمان به کشورهای مقصد و دریافت حق عبور، امکان دور زدن تحریم‌ها را در کشور بیشتر فراهم کنیم. چون می‌توانیم بسهولت از خود کالاهای عبوری نیز منتفع شویم. موضوعی که در کنار منافع سرشار ارزی، موجب دور زدن تحریم‌ها، افزایش وابستگی کشورهای مختلف به ایران و افزایش قدرت مانورمان در منطقه و جهان خواهد شد.
مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد بر مصرف است نه تولید
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس به دنبال حمایت از تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران هستیم. در این خصوص مالیات بر ارزش افزوده را برنامه ریزی شده در نظر گرفته ایم .

محمد وحیدی در گفت و گوی اختصاصی با پول نیوز با بیان مطلب فوق افزود: در بودجه سال آینده مالیات بر ارزش افزوده برای تولید‌کنندگان محصولات خوراکی را حذف کرده‌ایم که اقدامی در جهت حمایت از تولید کشور است؛ اما برای مناطق آزاد مالیات بر مصرف را در نظر گرفته‌ایم. این امر اصلا مشکلی را برای سرمایه‌گذاران و تولید‌کنندگان در مناطق آزاد بوجود نخواهد آورد و برعکس با در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده برای مصرف موجب گسترش عدالت اقتصادی در کشور می‌شود؛ لذا برخی هجمه‌هایی که در فضای مجازی مطرح شده است خلاف واقعیت و غیر مستدل است. ما در مجلس به دنبال حمایت بیشتر از تولید‌کنندگان و سرمایه‌گذاران هستیم.

لزوم برنامه‌ریزی جهت کاهش تبعات منفی اقتصادی جنگ در شرق اروپا

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان، در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ رخ داده در شرق اروپا میان روسیه و اوکراین اظهار داشت: ما هیچ علاقه‌ایی به ریخته شدن خون مردم بی‌گناه، خرابی شهرها و روستاها نداریم اما باید واقعیت‌های اقتصادی این موضوع را بپذیریم و برای تبعات منفی اقتصادی آن در عرصه جهانی آماده شویم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کشور اوکراین از عمده تولید‌کنندگان گندم در جهان است و با شرایط پیش آمده برایش، قطعاً با کاهش تولید گندم و کمبود عرضه جهانی آن مواجه خواهیم شد؛ لذا پیش‌بینی می‌کنیم قیمت جهانی گندم افزایش یابد. در نتیجه ضرورت دارد با نگاه منسجم‌تر و با برنامه‌تر به تولید داخلی، وابستگی کمتری برای واردات گندم داشته باشیم. حتی در صورت امکان در آینده نه چندان دور، بتوانیم سهم خود را در سبد صادراتی گندم جهانی بدست آوریم. در نتیجه لازم است دولت در این خصوص برنامه ویژه‌ایی داشته باشد.

مجلس به دنبال تولید بیشتر گندم داخلی است

به گزارش پول نیوز این نماینده مجلس در دوره یازدهم در ادامه با اشاره مجدد به بخش‌هایی از بودجه سال 1401،تصریح کرد: در بودجه سال آینده قیمت تضمینی گندم حدود 9500 تومان به تصویب رسیده است که البته بنده پیشنهاد داده بودم حدود 10600 برای هر کیلو باشد که در مجلس تصویب نشد اما همین نرخ هم می‌تواند کشاورزان و گندم‌کاران را تشویق به تولید بیشتر کند.

ضرورت آغاز صادرات گاز ایران به اروپا

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به تبعات پیش آمده درگیری میان روسیه و اوکراین و مشکل تأمین گاز در قاره اروپا، باید از ظرفیت‌های گازی کشور برای صادرات گاز به اروپا استفاده کنیم. موضوعی که موجب وابستگی اروپایی‌ها به کشور ما می‌شود.

منافع سرشار کشور از ترانزیت کالا و انرژی

وی در عین حال لزوم استفاده از ظرفیت‌های ممتاز جغرافیایی و امنیت بالای کشورمان در ترانزیت کالا را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: ضرورت دارد با افزایش توان کریدورهای شمال _ جنوب و شرق به غرب کشور ضمن انتقال ایمن کالاهای صادراتی و نیز انرژی کشورهای مختلف از کشورمان به کشورهای مقصد و دریافت حق عبور، امکان دور زدن تحریم‌ها را در کشور بیشتر فراهم کنیم. چون می‌توانیم بسهولت از خود کالاهای عبوری نیز منتفع شویم. موضوعی که در کنار منافع سرشار ارزی، موجب دور زدن تحریم‌ها، افزایش وابستگی کشورهای مختلف به ایران و افزایش قدرت مانورمان در منطقه و جهان خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص افزایش انتقال کالا و انرژی از کشورمان یاد آور شد: علی‌رغم سردی که در روابط میان ایران و ترکمنستان در سال‌های گذشته رخ داده بود با همت دولت سیزدهم شاهد گرم شدن روابط بین دو کشور هستیم. از جمله آن انتقال گاز ترکمنستان به صورت سوآپ به جمهوری آذربایجان است که در نتیجه موجب افزایش حجم تجاری میان دوکشور خواهد شد. موضوعی که باید در مورد کشورهای پیرامونمان صورت پذیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: