عملکرد بازار سرمایه در ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۷۴۴۱۰
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
0
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۵ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۴۷۴ هزار واحدی رسید.
رشد ۱۵ هزار واحدی شاخص کل بورس
شاخص کل بورس در معاملات امروز (یکشنبه ۲۱ فروردین ماه) با رشد ۱۵ هزار و ۳۲۷ واحدی همراه بود و به رقم یک میلیون و ۴۷۴ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با ۵۴۲۵ واحد رشد، رقم ۳۸۳ هزار و ۵۰۰ واحدی را ثبت کرد.

همچنین نماد‌های فولاد، وامید، خودرو و وبملت، شبندر، وتجارت و فملی همراه نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نماد‌های خگستر، خودرو، خساپا، شستا، شپنا، وبصادر و وبملت پر تراکنش‌های بازار بودند.

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل با ۱۷۴ واحد رشد به رقم ۲۰ هزار و ۶۲ واحد رسید و نماد‌های کرمان، آریا، فرابورس، سمگا، فزر، قچارو تجلی پر تراکنش‌های بازار بودند.

در همین رابطه احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: وضعیت بورس فردا به معاملات سهام خودوریی بستگی دارد. اگر این گروه صف فروش شود، احتمالا شاخص منفی می‌شود. بازار سرمایه زمانی به تعادل می‌رسد که مسیر صنعت خودور از معاملات جدا شود.

وی ادامه می‌دهد: صنعت خودرو، تحلیل‌پذیر نیست. با توجه به زیان انباشته این گروه، به نظر نمی‌رسد که خودوریی‌ها طی سه سال آینده به سوددهی برسند. تنها جریان نقدینگی است که این صنعت را با بازدهی بالاتر از بازار مواجه کرده است.

وی با اشاره به نزول دو روز بازار توضیح می‌دهد: واگذاری سهام ساپیا و ایران خودرو به صورت بلوکی مطرح شد که این موضوع طی دو روز اخیر بازار سرمایه را نزولی کرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: بازار در انتظار تعیین و تکلیف برجام است. اگر برجام احیا شود بازار وضعیت خوبی را پشت سرمی‌گذارد. با توجه به وضعیت مجامع و انتشار صورت مالی شرکت‌ها احتمالا بازدهی بورس نسبت به بازار‌های موازی بیشتر باشد.

اشتیاقی در نهایت می‌گوید: هر چقدر احیای برجام زمان‌بر باشد، بازار در نقاط تعادلی مورد معامله قرار می‌گیرد. اگر قیمت‌های جهانی در همین سطوح بماند بازار هم در همین سطوح باقی می‌ماند. اما انتظار رشد بورس طی سال جاری وجود دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: