عملکرد بازار سرمایه در ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۷۴۴۴۸
۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
0
امروز ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ معاملات بازار سهام با جنب و جوش حقیقی‌ها در بورس و فرابورس در روز دوم هفته به پایان رسید.
بازار سرمایه تا پایان هفته صعودی است؟
شاخص‌ها در بورس و فرابورس با نوسان روبه جلو حرکت کرد و دوباره در نیمه دوم کانال ۱.۴ میلیون واحد تثبیت شد. شاخص کل بورس با افزایش ۱۵.۳ هزار واحد (معادل ۱.۰۵ درصد) در نقطه ۱.۴۷۴ میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن در بورس نیز با افزایش ۵.۴ هزار واحد (معادل ۱.۴۴ درصد) در نقطه ۳۸۳.۵ هزار واحد ایستاد.

فولاد، وامید، خودرو، وبملت، شبندر و وتجارت جزء نماد‌هایی بودند که بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل بورس داشتند. شاخص کل فرابورس هم با ۱۷۴.۴ واحد افزایش در نقطه ۲۰ هزار واحد ایستاد. آریا، بپاس، مارون، شگویا، صبا، صبا، وسپهر و فرابورس نیز نماد‌هایی بودند که شاخص کل را با موقعیت رشدی به کانال ۲۰ هزار واحد رساند.

جنب و جوش حقیقی‌ها در بورس و فرابورس

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام با رشد قابل توجه به ۱۰.۲۷ همت رسید که ۶.۱۷ همت آن برای ارزش معاملات خُرد بود. حقیقی‌ها در این روز دوباره شاهد جنب و جوش بیشتر در معاملات بودند. حقیقی‌ها در معاملات امروز ۱۹۷.۵ میلیارد تومان وارد بازار سهام و ۷۶.۱ میلیارد تومان از صندوق‌های با درآمد ثابت خارج کردند. البته حقیقی‌ها در معاملات بیشتر در نقش خریدار ظاهر شدند تا فروشنده. سرانه خرید حقیقی‌ها ۳۲.۱ میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۲۹.۷ میلیون تومان شد.

ارزش صف‌های خرید در معاملات امروز از ۱.۶۹ همت به ۷۴۷.۴ میلیاردتومان و ارزش صف‌های فروش از ۴۳.۱ میلیارد تومان به ۲۹.۷ میلیارد تومان رسید. تعداد نماد‌های دارای صف خرید (۱۸۲ نماد) برتری آشکاری نسبت به تعداد نماد‌های دارای صف فروش (۱۲ نماد) دارد.

بیشترین ورودی پول حقیقی‌ها در نماد‌های وبصادر با ۱۰۴.۹ میلیارد تومان، وتجارت با ۲۸.۷ میلیارد تومان، خودرو با ۲۵.۲ میلیارد تومان، آریا با ۲۳.۴ میلیارد تومان و خساپا با ۲۰ میلیارد تومان و بیشترین خروجی پول در نماد‌های خگستر با ۳۸.۸ میلیارد تومان، شپنا با ۳۸.۴ میلیارد تومان، فوکا با ۱۱.۱ میلیارد تومان، وپاسار با ۱۰۱.۱ میلیارد تومان و شبریز با ۹.۹ میلیارد تومان شکل گرفت.
 

حقوقی‌ها هم در نماد‌های خودرو، وبملت، خساپا، فملی و وتجارت با بیشترین موقعیت خرید و در نماد‌های وپارس، خگستر، خپارس، شبندر و شبریز با بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند.

کدام سهم‌ها در بورس و فرابورس سودده بودند

بیشترین نسبت حجم به شناوری برای فنرژی با ۳۱.۱ درصد بود. گسترش صنایع انرژی آذرآب در بازار پایه نارنجی فرابورس در پایان معاملات شاهد تشکیل صف‌های خرید بود. ۲۷۲ نماد هم در معاملات امروز بیش از ۲.۵ درصد افزایش قیمت داشتند.

در بورس نماد‌های کماسه، خپویش و وساپا با ۴.۹۹ درصد بیشترین بازدهی و سغرب با ۴.۱۹ درصد بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد. بیشترین حجم معاملات برای نماد‌های خودرویی (خودرو، خگستر، خساپا و خپارس) و نماد‌های وبصادر، شستا و وتجارت بود. بیشترین کاهش ارزش بازار برای نماد‌های کنور، خگستر، شپنا، شنفت و پرداخت بود. خودرو، بانک ها، فرآورده نفتی، فلزات اساسی، شیمیایی و غذای به جز قند، برترین گروه‌های صنعت از لحاظ ارزش معاملات بود.

در فرابورس نیز اوان با ۴.۹۱ درصد بیشترین بازدهی و قچار با ۳.۴۹ درصد با بیشترین کاهش قیمت روبه رو شد. کرمان، کارا، تجلی، سمگا و فرابورس پُرحجم‌ترین نماد‌های معاملات بود. قچار، دماوند، سغدیر، بهپاک و افرا نیز با بیشترین کاهش ارزش بازار روبه رو بود.

در همین رابطه علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز از ابتدای معاملات با رشد معقولی همراه شد و تا انتهای معاملات در روند تعادلی و رنج باقی ماند. برخلاف اینکه خودرویی‌ها با ثبت بیشترین ارزش معاملات صدرنشین شدند، اغلب نماد‌های حاضر در این صنعت به جز «خبهمن» روند معاملاتی خوبی را نداشتند.

وی بیان کرد: در معاملات امروز اقبال با صنایع کوچک و متوسط بازار بود. به طور کلی پیش بینی می‌شود روند فعلی معاملات همچنان ادامه یابد و بورس تا پایان هفته معاملات خوبی را برای فعالان رقم بزند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه بورس در محدوده تعادلی قرار دارد و بازار کف‌های قیمتی جدیدی برای خود شناسایی کرده انتظار می‌رود روند تعادلی بورس بیش از پیش بهبود یابد و خریداران حضور فعالی در معاملات داشته باشند.

عصاری در پایان خاطر نشان کرد: شاخص کل در حال حاضر درگیر محدوده مقاومتی بین ۱۴۵۳ تا ۱۴۸۰ هزار واحد است. با توجه به گام حرکتی شاخص کل اصلاح عمیق دور از ذهن است و بیشتر انتظار داریم که تا پایان هفته روند رنج و استراحت را پیش بگیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: