May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۵۷۴
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
0
عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اعلام وصول طرح سوال از وزیر کار و امور اجتماعی در صحن علنی مجلس اعلام کرد که سوال او درباره بیمه قالیبافان و بافندگان فرش و مشکلات مربوط به قطع بیمه آن‌ها است.
مشکلات بیمه قالیبافان، زمینه‌ساز اعلام وصول طرح سوال از وزیر کار شد
به نقل از نبض بازار؛ محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی درباره موضوع سوال خود از ویر کار و امور اجتماعی تصریح کرد: سوال من درخصوص علت تضییع حقوق قالیبافان و بافندگان فرش و علت عدم وصل مجدد بیمه‌های قطع شده آن‌ها است. قالیبافان جزو قشر‌های محروم جامعه هستند. در دوره قبل سوالی از آقای شریعتمداری وزیر وقت کار و امور اجتماعی مطرح شد که چرا بیمه قالیبافانی که به دلیل مشکلاتی دیرتر حق‌بیمه خود را پرداخت می‌کنند قطع می‌شود.

وی با اشاره به اعلام وصول‌شدن طرح سوال خود از وزیر کار و امور اجتماعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی افزود: با توضیحاتی که در آن زمان وزیر وقت ارایه داد در صحن علنی مجلس رای‌گیری صورت گرفت و مجلس استدلال‌های ایشان را نپذیرفت. به همین دلیل به دولت ابلاغ شد که پس از این اجازه قطع از بیمه‌های تامین اجتماعی گرفته شود که در این جهت قدمی برداشته شد، اما بیمه‌های قطع‌شده قبلی باقی ماند و حکم قانونی در خصوص اینکه به جای کسانی که به هر دلیلی از این مجموعه‌ها کم می‌شوند افراد دیگری پذیرفته شوند همچنان باقی است و سوال بنده مربوط به این موضوعات است.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حجت‌الله عبدالملکی برای بررسی این سوالات به کمیسیون دعوت شدند و در کمیسیون در مورد هر دو سوال نظرات ما را پذیرفته و دستور دادند که سازمان تامین اجتماعی در این خصوص تجدیدنظر کند.


وی ادامه داد: درخصوص جایگزینی افرادی که حذف شده‌اند نیز به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده است انجام شود، اما در مورد قطعی‌های قبلی مقرر شد تا مصوبه‌ای به دولت ارجاع داده شود و اگر دولت نیز بپذیرد که منع قانونی برای وصل مجدد بیمه‌های قطع‌شده برداشته شود مشکل حل می‌شود هرچند ما چندان معتقد به این نبودیم که نیاز به مصوبه هیات دولت دارد، اما استدلال وزیر کار و امور اجتماعی این بود که، چون در آئین‌نامه قبلی آمده است نیازمند اصلاح است.


فرهنگی تصریح کرد: به دلیل نهایی نشدن این آئین‌نامه طرح سوال بنده از وزیر کار به صحن ارجاع و در صحن اعلام وصول شد تا در نوبت رسیدگی قرار گیرد، اما تا پیش از آن زمان این مشکل حل و قطعی‌های گذشته دوباره برقرارشد از سوال خود صرفنظر خواهم کرد، اما اگر حل نشود طرح سوال به قوت خود باقی خواهد بود.


در جریان استیضاح وزیر کار نیستم


وی درباره طرح استیضاح وزیر کار و امور اجتماعی نیز گفت: در جریان این استیضاح نیستم.


تائید تغییرات مدیریتی در وزارتخانه‌های کار و صمت


فرهنگی درباره تغییر مدیریت‌ها در وزارتخانه‌های کار و امور اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: تغییر در برخی از زمینه‌ها ضروری است، اما اینکه چه برنامه‌هایی برای این تغییرات وجود دارد چندان مشخص نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: