May 2024 08 / چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۲۵۰
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
0
قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت با ریزش قابل توجهی مواجه شد هر چند همچنان طلا توانسته است تا قیمت خود را در محدوده کانال ۱۹۰۰ دلاری حفظ کند.
علت مهم ریزش شدید قیمت طلا
در حالی که طلا دو هفته متوالی صعود بیش از یک درصدی را تجربه کرده بود و به دلایل مختلفی از جمله جنگ و تورم مجددا به نزدیکی مرز ۲ هزار دلاری نزدیک شده بود، در هفته گذشته با ریزش ۲.۲ درصدی به محدوده مرز ۱۹۳۰ دلاری بازگشت. این در حالی بود که در ابتدای هفته طلا به فاصله یک دلاری هزاره سوم قیمتی رسیده بود، اما پس از آن در حدود ۷۰ دلار ریزش داشت.

مهمترین عامل ریزش شدید قیمت طلا در هفته گذشته رشد شاخص دلار آمریکا و همچنین نرخ سود اوراق قرضه این کشور بود. با این وجود تحلیل گران بر این باورند که طلا جایگاه خود در کانال کنونی را محکم کرده است و هر گونه کاهش قیمت مانند آنچه که رخ داده است فرصت خرید برای طلا محسوب می‌شود. از نظر این تحلیل گران اتفاق رخ داده در چند ماه گذشته بار‌ها رخ داده است و هر گاه طلا یکی از مرز‌های مقاومتی خود را فتح کرده است میل به فروش در بازار افزایش داشته است و به همین دلیل احتمال بازگشت قیمتی طلا به سوی مرز ۲ هزار دلاری را زیاد می‌دانند.

یک نشانه دلگرم کننده برای طلا در مقطع کنونی از نظر تحلیل گران آن است که علی رغم رشد قابل توجه شاخص دلار و بازده اوراق قرضه طلا توانسته است تا بالای مرز ۱۹۰۰ دلاری معامله شود و این در حالی است که طلا در چنین مواقعی به شدت جذابیت خود را از دست می‌دهد. موضوع دیگر نیز موج فروشی است که در بازار‌های سهام به راه افتاده است و این موضوع نیز می‌تواند جریان سرمایه بیشتری را وارد بازار طلا کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: