کد خبر: ۳۷۵۹۰۷
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۳
0
رئیس بانک مرکزی امریکا در پایان نشست دو روزه فدرال رزرو اعلام کرد که با هدف کنترل تورم نرخ بهره دلار را ۰.۵ واحد درصد افزایش داده و به بازه ۰.۷۵ تا یک درصد می‌رساند. این مقدار افزایش نرخ بهره بیشترین میزان طی ۲۲ سال اخیر محسوب می‌شود.
با این حال، میزان افزایش نرخ بهره در بازار‌ها طی روز‌های گذشته پیش‌خور شده بود و حتی برخی که احتمال افزایش ۰.۷۵ واحد درصدی را می‌دادند، از این تصمیم فدرال رزرو خوشحال شدند. همین مسئله کافی بود تا بازار‌های سهام مسیر صعودی در پیش بگیرند و کامودیتی‌ها نیز با تضعیف شاخص دلار، صعودی شوند. قیمت‌گذاری کالا‌ها به دلار باعث می‌شود، رابطه بین آن‌ها عموما معکوس باشد.

جرومی پاول همچنین اعلام کرد که فدرال رزرو هنوز ظرفیت نیم واحد درصد افزایش نرخ بهره را در نشست بعدی دارد. او همچنین اعلام کرد که رقم افزایش ۰.۷۵ واحد درصدی بهره در دستور کار این بانک نبوده است.

پاول همچنین با تاکید بر اینکه وضعیت اشتغال امریکا به شرایط پیش از کرونا بازگشته و در بهترین حالت طی ۵۰ سال اخیر قرار دارد، اعلام کرد: فدرال رزرو ابزار کافی به منظور کاهش نرخ تورم در اختیار دارد. او بر این باور است که با اتخاذ سیاست‌های کنونی نرخ تورم بلندمدت امریکا به حدود ۲ درصد کاهش خواهد یافت.

با اعلام تصمیم فدرال رزرو مبنی بر رد گزینه رشد ۰.۷۵ نرخ بهره، شاخص دلار بیش از نیم درصد کاهش یافت و به کمتر از ۱۰۳ واحد رسید. اونس طلا نزدیک به ۱۶ دلار معادل حدود یک درصد رشد کرد و به بیش از ۱۸۸۰ دلار رسید. بازار‌های سهام نیز با افزایش همراه شدند، به طوریکه شاخص سهام اس‌اندپی ۵۰۰، نزدک و داوجونز بیش از ۲ درصد رشد کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: