کد خبر: ۳۷۶۳۵۰
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
بررسی‌های میدانی از تداوم رشد اجاره در بازار املاک تجاری حکایت دارد.
بازار املاک تجاری هم شوکه شد
همزمان با تداوم رشد اجاره بها در املاک مسکونی، بررسی‌های نشان می‌دهد، بازار املاک تجاری نیز همچون سال‌های اخیر دچار نوسانات شدید شده است.

مشاهدات میدانی از برخی بنگاه‌های معاملاتی سطح شهر تهران حاکی از آن است که نرخ ودیعه و اجاره واحد‌های تجاری و اداری چشمگیر بوده است.

به اعتقاد برخی مشاوران املاک، حتی رشد اجاره بها در واحد‌های تجاری و اداری در مواردی بیش از رشد اجاره واحد‌های مسکونی است. در همین خصوص یکی از مشاوران املاک فعال در مناطق مرکزی شهر تهران می‌گوید: بر اساس فایل‌های پیشنهادی ارائه شده بعد از سال جدید، حتی رشد ۱۰۰ درصدی میزان اجاره این املاک هم دیده می‌شود. به گفته او، به طور متوسط رشد اجاره‌بهای واحد‌های اداری و تجاری بر اساس فایل‌های موجود در محدوده ۶۰ درصد است.

یکی دیگر از فعالان بازار رهن و اجاره واحد‌های تجاری در مناطق مرکزی پایتخت، در این خصوص می‌گوید: رشد قیمت خرید و نرخ اجاره این واحد‌ها به حدی است که حتی مالکی که ۵ سال پیش در جستجوی مشتری برای فروش ملک تجاری خود بود، در حال حاضر منصرف شده و به دنبال اجاره ملک تجاری خود است که البته به دلیل شرایط اقتصادی طبیعی به نظر می‌رسد چرا که خواسته یا ناخواسته ملک مخصوصا از نوع تجاری یک سرمایه برای مالک محسوب می‌شود.

از دیگر مشاوران املاک فعال در بازار املاک تجاری هم معتقد است، طی حدود ۴ سال گذشته قیمت املاک تجاری حداقل در مناطق مرکزی شهر که قالبا هم کاسب و بازاری هستند به طور متوسط ۷ برابر شده است.

برایند بررسی و مشاهدات میدانی از وضعیت بازار املاک تجاری و اداری شهری تهران هم همچون بازار مسکن، شرایط خوبی را روایت نمی‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: