کد خبر: ۳۷۶۸۵۶
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
ثروتمندترین فرد جهان در یک سخنرانی هشدار داد که اقتصاد ایالات متحده احتمالاً در رکودی قرار دارد که می‌تواند از یک سال تا ۱۸ ماه ادامه یابد.
هشدار ایلان ماسک از احتمال رکود اقتصاد آمریکا
ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، روز دوشنبه در یک سخنرانی هشدار داد که اقتصاد ایالات متحده احتمالاً در رکودی قرار دارد که می‌تواند از یک سال تا ۱۸ ماه ادامه یابد.

وی در عین حال تأکید کرد که رکود‌ها لزوما چیز بدی نیستند، و افزود که وی در زمان حضورش در شرکت‌های دولتی چند مورد از آن‌ها را پشت سر گذاشته است.

وی در یک کنفرانس اقتصادی در ساحل میامی گفت: این چیز‌ها می‌گذرد و پس از آن دوباره زمان رونق (اقتصادی) خواهد آمد. احتمالاً برای یک سال، شاید ۱۲ تا ۱۸ ماه، یک سال سخت خواهد بود.

ماسک در ادامه گفت: آنچه که معمولاً اتفاق می‌افتد این است که اگر رونق بسیار طولانی داشته باشید، سرمایه را به جای نادرستی تخصیص خواهید و اساساً پول بر سر احمق‌ها خواهد بارید.

این میلیاردر همچنین دولت را به دلیل چاپ "یک میلیارد" دلار بیشتر از آنچه که دارد، مورد انتقاد قرار داد.

ماسک گفت: به نظر نمی‌رسد دولت کنونی (آمریکا) کار زیادی انجام دهد. در دولت ترامپ اگر خود او را کنار بگذاریم، افراد زیادی در دولتش بودند که در انجام کار‌ها مؤثر بودند.

مالک شرکت سازنده خودرو‌های برقی تسلا و همچنین شرکت فضایی اسپیس ایکس، در ادامه تأکید کرد که دلیل واضح تورم این است که دولت پول بسیاری بیشتری از آنچه که داشته، چاپ کرده است.

نگرانی درباره رکود اقتصادی اخیراً در آمریکا به شدت افزایش یافته است. این در حالی است که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در حال تشدید سیاست‌های پولی برای کمک به کاهش تورم بوده است، تورمی که تقریباً با بیشترین سرعت خود از اوایل دهه ۱۹۸۰ در حال افزایش است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: