April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۶۹۹۱
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
قیمت طلا ۱۸ عیار که هر گرم آن با افت ۷۰۰ تومانی که تجربه کرد، ۱،۳۵۶،۳۰۰ (یک میلیون و سیصد و پنجاه و شش هزار و سیصد) تومان معامله شد.
بازار امروز شاهد کاهش قیمت طلا ۱۸ عیار است
در اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ طلا در طول دو هفته بصورت متوالی صعود بیش از یک درصدی را تجربه کرد و به دلایل مختلفی از جمله جنگ و تورم مجددا به نزدیکی مرز ۲ هزار دلاری نزدیک شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار است که هر گرم آن با افت ۷۰۰ تومانی که تجربه کرد، ۱،۳۵۶،۳۰۰ (یک میلیون و سیصد و پنجاه و شش هزار و سیصد) تومان معامله شد.
 
امروز قیمت طلا نسبت به روز گذشته روند صعودی داشت. هر اونس قیمت طلا در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۴.۹۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱ کاهش، ۱،۹۳۲ نرخ گذاری شد. قیمت طلا و سکه برای سرمایه گذاران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با نوسان قیمت طلا این فلز، برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی است.

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:
۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳،۵۶۱،۰۰۰ ریال رسید.
۲. انس جهانی طلا به ۱،۸۴۳.۹۴ دلار رسید.
۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۴۰،۷۱۰،۰۰۰ ریال رسید.
۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۳۵،۴۴۰،۰۰۰ ریال رسید.
۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۷۸،۴۵۰،۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۸،۵۲۰،۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۸،۰۲۰،۰۰۰ ریال رسید.
۶. قیمت هر دلار آمریکا به ۲۵۵،۹۰۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۳۲۱،۷۶۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۷۱،۶۲۰ ریال رسید.

بازار امروز شاهد کاهش قیمت طلا ۱۸ عیار است که هر گرم آن با افت ۷۰۰ تومانی که تجربه کرد، ۱،۳۵۶،۳۰۰ (یک میلیون و سیصد و پنجاه و شش هزار و سیصد) تومان معامله شد. بازار امروز شاهد افت قیمت طلا نسبت به روز گذشته است.

مهمترین عامل ریزش شدید قیمت طلا در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ رشد شاخص دلار آمریکا و همچنین نرخ سود اوراق قرضه این کشور بود. با این وجود تحلیل گران بر این باورند که طلا جایگاه خود در کانال کنونی را محکم کرده است و هر گونه کاهش قیمت مانند آنچه که رخ داده است فرصت خرید برای طلا محسوب می‌شود. از نظر این تحلیل گران اتفاق رخ داده در چند ماه گذشته بار‌ها رخ داده است و هر گاه طلا یکی از مرز‌های مقاومتی خود را فتح کرده است میل به فروش در بازار افزایش داشته است و به همین دلیل احتمال بازگشت قیمتی طلا به سوی مرز ۲ هزار دلاری را زیاد می‌دانند.

تحلیل گران معتقدند، علی رغم رشد قابل توجه شاخص دلار و بازده اوراق قرضه طلا توانسته است تا بالای مرز ۱۹۰۰ دلاری معامله شود و این در حالی است که طلا در چنین مواقعی به شدت جذابیت خود را از دست می‌دهد. موضوع دیگر نیز موج فروشی است که در بازار‌های سهام به راه افتاده است و این موضوع نیز می‌تواند جریان سرمایه بیشتری را وارد بازار طلا کند.

در طول هفته گذشته روند نزولی نرخ سکه و طلا متوقف شده و حتی قیمت‌های اندکی نیز بالا رفته است که ریشه در رشد بهای دلار و افزایش تقاضا دارد؛ نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر هفته پیش در تحلیلی گفت: اگر در روز‌های آینده خبر‌های مثبتی از مذاکرات وین منتشر شود بازار به آن واکنش نشان داده و قیمت‌ها افت می‌کند. در هفته‌های گذشته به دلیل خوشبینی نسبت به نتایج مثبت مذاکرات وین بازار طلا روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرد و قیمت‌ها در این بازار به طور معناداری پایین آمد. هرچند قیمت جهانی اونس افزایش قابل توجهی را به خود ندید، اما در داخل بهای طلا و سکه در هفته جاری روند صعودی داشت. دلیل این امر افزایش قیمت ارز از یک طرف و بالا رفتن تقاضا، از طرف دیگر بود.

عامل سیاسی و یا همان مذاکرات وین نقش مهمی در این روند افزایشی داشته است. مذاکرات وین طولانی شده است. در هفته‌های قبل قیمت دلار، طلا و سکه به دلیل انتشار اخبار مثبت از مذاکرات، پایین آمده بود، اکنون نیز افزایشی شدن قیمت‌ها در روز‌های اخیر نیز تا حدودی ناشی از همین طولانی شدن مذاکرات است. اگر در روز‌های آینده خبر‌های مثبت منتشر شود بازار به آن واکنش مناسبی نشان خواهد داد.

طلا و ارز قیمت طلا در حالی که بالاتر از مرز ۱۸۰۰ دلار است، بین سود و زیان در نوسان است و پس از رد شدن روز سه‌شنبه از مانع بحرانی ۱۸۳۶ دلار، در حال التیام‌بخشیدن زخم‌های خود است. به نظر می‌رسد طلا در این مدت در یک منطقه‌ی برفی قرار داشته و حال در انتظار است تا نیرویی برف‌های پیرامونش را پارو کند! قیمت طلا به دلیل افزایش تقاضای امن برای دلار آمریکا با باد مخالف مواجه است، زیرا سرمایه‌گذاران از نگرانی‌های مربوط به رشد و تورم در مواجهه با انتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نگران هستند. از سوی دیگر، تغییر منفی در درک بازار از ریسک، جریان‌های کاهش ریسک به اوراق قرضه دولتی ایالات متحده را افزایش داده است و بازگشت بازدهی خزانه‌داری در سراسر منحنی را محدود می‌کند. بازده عقب‌نشینی از گاو‌های XAU/USD پشتیبانی می‌کند. با نگاهی به آینده، در غیاب داده‌های اقتصادی مرتبط از ایالات متحده، قیمت طلا تحت تأثیر احساسات ریسک و پویایی دلار باقی خواهد ماند.

آشکارساز تلاقی‌های تکنیکال (Technical Confluences Detector) نشان می‌دهد که قیمت طلا در حال حفظ محدوده خود در زیر یک خوشه متراکم مقاومت قدرتمند در حدود ۱۸۱۷ دلار است. آن منطقه عرضه، که در آن میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (SMA۱۰۰) یک ساعته و میانگین متحرک ساده ۱۰ (SMA۱۰) چهار ساعته با فیبوناچی ۳۸.۲% یک روزه همگرا می‌شوند.

توقف بعدی برای گاو‌ها در ۱۸۲۱ دلار مشاهده می‌شود، جایی که میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (SMA۱۰۰) یک ساعته و میانگین متحرک ساده ۱۰ (SMA۱۰) چهار ساعته با فیبوناچی ۳۸.۲% یک روزه همگرا می‌شوند.

علاوه بر این، خریداران طلا باید با میانگین متحرک ساده ۵ (SMA۵) یک روزه و فیبوناچی ۶۱.۸ درصد یک روزه به ترتیب با قیمت ۱۸۲۵ و ۱۸۲۸ دلار مبارزه کنند.

فیبوناچی ۳۸.۲ درصد یک هفته‌ای در ۱۸۳۳ دلار، سطحی است که برای گاو‌های نر طلا شکست می‌خورد.

از جنبه نزولی، اگر سوگیری فروش افزایش یابد، پایین‌ترین قیمت روز گذشته یعنی ۱۸۱۳ دلار کاهش خواهد یافت.

سپس فروشندگان طلا منطقه تقاضای ۱۸۰۷ دلاری را هدف قرار خواهند داد، جایی که نقطه محوری S۱ یک روزه و بر پایین‌ترین سطح چهار ساعته قبلی منطبق است.

پایین‌ترین قیمت هفته قبل یعنی ۱۷۹۹ دلار به کمک خوش‌بین‌های طلا می‌آید و در زیر آن نقطه محوری S۲ یک ماهه در ۱۷۹۷ دلار به چالش کشیده می‌شود.
 
کاهش اندک قیمت طلا در بازار‌های جهانی

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۳۰ درصد کاهش به ۱۸۴۱ دلار و ۲۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۸۴۲ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت طلا در روز پنج‌شنبه به بالاترین حد یک هفته اخیر رسید و فلزات ارزشمند نقره، پلاتین و پالادیوم نیز افزایش یافتند.

استفان اینس، شریک مدیریت SPI Asset Management گفت: ترس از رکود اکنون جای خود را به ترس از رشد ایالات‌متحده داده است و دومی به طلا کمک می‌کند.

از آنجایی که شمش سودی ندارد، با افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت در ایالات‌متحده، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جذابیت کمتری داشته باشد. با این حال، به عنوان یک ذخیره امن ارزش در زمان بحران‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.

نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان نشان داد که بانک مرکزی ایالات‌متحده تا پایان سال جاری نرخ‌های بهره را بالاتر از حد انتظار یک ماه پیش افزایش خواهد داد و خطرات قابل توجه رکود اقتصادی را حفظ خواهد کرد.

اینس گفت: این یک هفته هیجان‌انگیز بود، پس از کاهش به زیر ۱۸۰۰ دلار که ناشی از بازدهی واقعی بالاتر بود، در را برای خریداران استراتژیک بلندمدت باز کرد تا در مقابل یک روند نزولی تکنیکال قدم بردارند.

بر اساس گزارش رویترز، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با انعکاس افزایش تقاضا، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز پنج‌شنبه پس از اندکی ضررهای اخیر، ۰.۶۶ درصد افزایش یافت و به ۱۰۵۶.۱۸ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۱.۸۳ دلار رسید اما این روند کاهش یافته است و این هفته حدود ۳.۶ درصد افزایش یافت.

پلاتین با ۰.۷ درصد کاهش به ۹۵۵ دلار و ۵۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۹۹۷ دلار و ۶۵ سنت رسید. هر دو به ترتیب برای افزایش هفتگی حدود ۱.۷ درصد و ۲.۸ درصد تعیین شده بودند.

برچسب ها: طلا ، سکه ، دلار ، افزایش قیمت ، بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: