کد خبر: ۳۷۷۶۱۱
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
0
گیمرها خیلی بیشتر از خرید کنسول ها و رایانه های شخصی برای گوشی های هوشمند خرج می کنند.
گیمرها بیشتر از کنسول به سمت گوشی‌ها می روند
در سال‌های اخیر، بازی‌های موبایلی با افزایش هزینه‌های بازیکنان، رکوردی را تجربه کرده است. تا پیش از همه گیری کرونا، بازیکنان هرگز این‌قدر برای بازی‌های گوشی‌های هوشمند خرج نکرده‌اند. با مبلغ تخمینی ۱۳۶ میلیارد دلار برای سال ۲۰۲۲.

چند سالی است که بازی‌های موبایلی چه از نظر تعداد بازیکن و چه از نظر هزینه، رشد تصاعدی را تجربه کرده اند. بازیکنان در سال ۲۰۱۹ در مجموع کمتر از ۶۰ میلیارد دلار برای بازی‌های موبایل خرج کردند. این عدد در طول دوره کریسمس همان سال، به اوج ۲۱۰ میلیون دلار رسید؛ که نسبت به ارقام ثبت شده در سال ۲۰۱۸ در همان زمان از سال، ۴۳۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

با این حال، همانطور که آخرین گزارش از شرکت بین‌المللی داده (IDC) نشان می‌دهد، بازار بازی‌های موبایل در دو سال گذشته به‌ویژه به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ به‌طور پیوسته رشد کرده است .

بنابراین، برای سال 2022، شرکت تحقیقاتی تخمین می‌زند که بازی‌های موبایلی نباید کمتر از 136 میلیارد دلار درآمد داشته باشند. به طور کلی، بازی‌های اندروید و iOS به تنهایی ۶۱ درصد از بازار جهانی بازی‌های ویدیویی را تشکیل می‌دهند. ساده است، در سه ماهه اول سال 2022، گیمرهای موبایل 1.6 میلیارد دلار در هفته خرج کردند! برای بازار رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها به‌ترتیب ۴۲ و ۴۰ میلیارد دلار سود تخمین زده می‌شود.

شرکت بین‌المللی داده انتظار دارد زمانی که مایکروسافت و سونی مشکلات مربوط به تولید PS5 و Xbox Series X را برطرف کنند، فروش کنسول‌ها افزایش پیدا کند. در مجموع، کل صنعت بازی های ویدیویی در سال 2022 به ارزش 222 میلیارد دلار خواهد رسید.

لکسی سیدو، رئیس تحقیقات بازار IDC؛ توضیح داد که چرا بازار موبایل در حال رونق است: من فکر می کنم کووید کاتالیزور بود، اما روندها در جای خود بود. بنابراین من فکر می کنم این فقط این واقعیت است که کووید افراد بیشتری را وارد دنیای بازی کرده است.

او ادامه می‌دهد: «فکر می‌کنم افراد زیادی هستند که هرگز واقعاً یک بازی موبایلی انجام نداده‌اند. و احتمالاً برای اولین بار در طول کووید این کار را انجام داد. اما در نهایت، ما شاهد توسعه این پدیده در طول زمان بوده ایم.

او همچنین اضافه می کند که بازی های موبایلی تنوع بیشتری از پروفایل های بازیکن را نسبت به رسانه های دیگر نشان می دهد. علاوه بر این، تأیید می کند که قدرت رو به رشد تلفن های هوشمند این جذابیت را برای بازی های تلفن همراه ایجاد می کند. باید گفت که برخی از پایانه ها مانند Asus ROG 5s و 5s Pro کنسول های جیبی واقعی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: