کد خبر: ۳۷۸۰۰۴
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
0
سفیر صلح سازمان ملل در نامه‌ای سرگشاده خواستار آزادی فعالان محیط زیستی بازداشتی شد.
درخواست سازمان ملل برای آزادی فعالان محیط زیستی
سفیر صلح سازمان ملل در نامه‌ای سرگشاده خواستار آزادی فعالان محیط زیستی بازداشتی شد. جین گودال، دانشمند و سفیر صلح سازمان ملل متحد در حفاظت از طبیعت و حیات‌وحش، در روز جهانی محیط‌ زیست با انتشار این نامه همچنین خواستار خواستار رفع تحریم‌ها علیه ایران برای حفاظت از پلنگ ایرانی شد. در این نامه اظهار امیدواری شده که جامعه جهانی برای حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض باید فراتر از شرایط سیاسی عمل کند و تحریم‌های اقتصادی ایران را لغوکند تا موانع همکاری بین‌المللی حفاظت و توسعه برداشته شود. گودال در ادامه این نامه ابراز امیدواری کرده که جامعه جهانی متوجه ضرورت حفاظت از پلنگ ایرانی باشد. مشارکت مستمر از طریق حمایت فنی و مالی مانند افغانستان به منظور اطمینان از شرایط پایدار حفاظت از دیگر موارد این نامه است.

در این نامه که تاکنون به امضای فعالان محیط زیست و حیات وحش از ۱۴ کشور جهان از جمله ایران، ترکیه، روسیه، عراق، ارمنستان، گرجستان، افغانستان، ازبکستان، قزاقستان، آلمان، هلند، مکزیک، کانادا و ایالات متحده رسیده، همچنین مطالبه آزادی چند تن از فعالان محیط‌زیست که (با اتهامات امنیتی) در زندان هستند، مطرح شده است. یک روز پیش از این نیز اینگر آندرسن، مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد، در حساب کاربری خود در توییتر، خواستار آزادی، نیلوفر بیانی و دیگر فعالان محیط زیست زندانی شد و نوشت: «ما فقط یک کره زمین داریم. روا نیست کسانی که در راستای حفاظت از زمین فعالیت می‌کنند، تحت تعقیب قرار گیرند.»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: