کد خبر: ۳۷۸۲۴۷
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
0
سونی پیش از این علاقه خود به ارائه‌ی قابلیت اسکن اشیاء فیزیکی به گیمر‌ها را نشان داده بود، اما پتنتی جدید از عزم جدی این شرکت در این زمینه خبر می‌دهد.
سونی پتنتی از یک اسکنر سه‌بعدی برای وارد کردن اشیای دنیای واقعی به واقعیت مجازی را ثبت می‌کند
درست پس از نمایش پلی استیشن VR۲ در CES ۲۰۲۲ و ارائه‌ی جزئیات فنی آن، سونی یک پتنت مربوط به تکنولوژی واقعیت مجازی را به‌روزرسانی کرد. تکنولوژی مورد بحث به گیمر‌ها این قابلیت را می‌دهد که اشیای دنیای واقعی را اسکن کرده و وارد واقعیت مجازی کنند.

در واقع این یک پتنت جدید نیست و سونی آن را در ۲۳ ژوئن ۲۰۲۱ ثبت کرده است، ولی اداره‌ی ثبت اختراعات آمریکا، ایراداتی به برخی موارد ثبت‌شده در آن وارد کرده بود که غول تکنولوژی را به اصلاح جزئیات و ثبت مجدد آن موظف می‌کرد. به نظر می‌رسد دیروز پس از بازنگری‌ها و به‌روزرسانی‌های انجام‌شده، سونی و اداره‌ی ثبت اختراعات در مسیر ثبت پتنت به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند.

در حال حاضر کاربرد دقیق این پتنت مشخص نیست، ولی می‌توان استفاده از آن را در زمینه‌ی بازی‌های ویدئویی تصوّر کرد. در حالی‌که هنوز نادانسته‌های زیادی درباره‌ی PSVR ۲ و بازی‌هایی که برای آن عرضه می‌شوند وجود دارد، نمی‌توان با قطعیت از استفاده‌ی این تکنولوژی در بازی‌های واقعیت مجازی صحبت کرد. ممکن است این تکنولوژی صرفاً در تجربه‌ی غیر واقعیت مجازی از بازی‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

نباید فراموش کرد که سونی هنوز موفق به ثبت این پتنت نشده و هنوز در مسیر ثبت آن قرار دارد، بنابراین طرفداران نباید انتظار حضور آن در بازی‌ها را در آینده‌ی نزدیک داشته باشند. به نظر می‌رسد این پتنت از ایده‌های مشابهی با پتنت پیشین شرکت مبنی‌بر استفاده از هر چیزی، حتی یک موز به جای کنترلر، که شرکت در ماه مارس ثبت کرده بود استفاده می‌کند؛ با این تفاوت که این بار آزادی عمل بیشتری در کاربرد خواهد داشت.

بنابر طرح‌های موجود در پتنت، کاربر می‌تواند اشیایی مانند آباژور با ابعادی بزرگتر از اندازه‌ی دست که در پتنت موز آمده بود را اسکن کند. تنها نقطه ضعف این روش احتمالاً نیاز کاربر به برخورداری از دید ۳۶۰ درجه از شیء مورد نظر است.

با اینکه این تکنولوژی می‌تواند تحقق رؤیای طرفداران سرسخت VR باشد، هنوز موانعی در راه استفاده از آن برای بازسازی یک‌به‌یک دنیای واقعی در بازی‌ها وجود دارند. با محبوبیت رو به رشد متاورس میان کاربران، این تکنولوژی می‌تواند برای مجازی‌سازی فضا‌های موجود در دنیای واقعی به کار گرفته شود. سونی هنوز درباره‌ی اینکه هدست واقعیت مجازی جدیدش در چنین فضا‌هایی قابل استفاده خواهد بود یا این شرکت اصلاً به چنین کاربردی علاقه دارد یا نه، اظهار نظر نکرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: