"علیرضا حجتی" درخصوص راه اندازی سامانه سوت زنی در
صنعت بیمه، گفت: این امرآنطوری که باید به نتیجه نمیرسد، زیرا درحال حاضرهم تمامی مدیران ارشد بیمه مرکزی، سندیکای بیمه گران ایران و مدیران عامل شرکتها ازمشکلات باخبرهستند.
وی، با اشاره به سامانه رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی، افزود: این سامانه درحال حاضروجود دارد و افراد شکایات خود را در آنجا مطرح کرده وپیگیری میشود، اما آن بازخورد لازم از این سامانه گرفته نشده است.
عضو هیات مدیره شرکت بیمه کارآفرین، خاطرنشان کرد که سامانههایی همانند سامانه سوت زنی که شکایات و ایرادات در آن مطرح شود به نتیجه درست نخواهند رسید زیرااراده و انرژی لازم برای این حل این مشکلات، متاسفانه وجود ندارد.
حجتی، گفت که صنعت بیمه باید فرصتها را ببیند که درحال حاضر برای معرفی صنعت بیمه فرصتهای داخلی و بین المللی زیادی وجود دارد از جمله توسعه روابط بیمهای با کشور روسیه.
حجتی، اذعان داشت که صنعت بیمه باید حرکت روبه جلوی خود را سرعت بخشد یعنی شرکتها به سمت پرداخت به موقع خسارت بیمه گذاران، سوق داده شوند، دراینصورت آن شرکتی که خسارت را به موقع پرداخت نمیکند خود به خود از گردونه رقابت حذف خواهد شد.
عضو هیات مدیره شرکت بیمه کارآفرین، گفت: اگر شرکتهای بیمهای روی شفافیت، فروش آنلاین و پرداخت خسارت درکمترین زمان ممکن، کار کنند مشکلات خود به خود کمرنگ میشوند.
عضو هیات مدیره شرکت بیمه کارآفرین، گفت: اینگونه گزارش دادنها مانع از توسعه فعالیت مدیران شده ومشکل صنعت بیمه در حال حاضر این است اتفاق چندانی برای رشد درآن رخ نمیدهد.