محمد جواد آقاجری مدیرکل اداره نظارت بر شبکه خدمات بیمهای گفت: در این سمینار اهم چالشها و راهکارهای اصلاحی مربوط به شبکه فروش بیمه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و سیاستها ورویکردهای نظارتی بیمه مرکزی در این زمینه بصورت کامل تبیین شد.
همچنین در این سمینار بر الزام شرکتهای بیمه نسبت به تدوین و اجرای سیاستهای مشخص با اعمال شاخصها و معیارهای مناسب در فرایند جذب و پذیرش نماینده تاکید شد.
مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمهای
بیمه مرکزی در این سمینار بر الزام شرکتهای بیمه در تدوین و اعمال الگوریتم نظارت مستمر و جامع بر نحوه عملکرد و عملیات بیمه گری نمایندگان تابعه تاکید کرد.
در بخش دیگری از این سمینار نحوه فعالیت استارت آپهای بیمه و کارگزاران رسمی بیمه برخط در بازار بیمه کشور و اقدامات به عمل آمده ودر دست اقدام بیمه مرکزی از جمله؛ سیر ساماندهی و تطبیق وضعیت آنها با مقررات جاری و همچنین راه اندازی"سوییچ بیمه ای"و"الگوی توزیع عادلانه پیشنهادات بیمه ای"در شبکه فروش بیمه و... بصورت کامل توضیح و تشریح شد.
مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای، افزود: در این سمینار در خصوص فرایند بازنگری واصلاح آئین نامههای مرتبط؛ تنظیم امور نمایندگی بیمه (شماره ۷۵)، کارگزاری رسمی بیمه برخط (شماره ۹۲ ومکملهای آن) وتعیین تکلیف نهایی آیین نامه جدید کارمزد نمایندگی وکارگزاری رسمی بیمه (شماره ۱۰۲) بحث و بررسی شد.
در پایان به سوالات مختلف و ابهامات مطروحه توسط حاضرین در جلسه پاسخهای لازم ارائه شد.
اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی