کد خبر: ۳۸۱۰۵۴
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
0
بلومبرگ در گزارشی مدعی شد کشتی‌هایی که نفت ایران را حمل می‌کردند، حال نفت روسیه را جا به جا می‌کنند.
استعفای کشتی‌های حامل نفت ایران
بر اساس آنالیز کشتی‌ها توسط کمپانی ورتکسا، تانکر‌های نفتی که در گذشته نفت ایران را حمل می‌کردند با نفت‌های روسی پر شده‌اند. یازده مورد از کشتی‌هایی که قبلاً نیز نفت ایران را بارگیری می‌کردند از ماه آوریل نفت و کالای روسیه را بارگیری می‌کنند.

آرمن عزیزیان تحلیلگر بازار نفت در ورتکسا می‌گوید: بعد از تحریم روسیه به خاطر جنگ اوکراین، شرکت‌ها نسبت به حمل نفت و کالای روسیه خودداری کردند و کسانی که با تجارت نفت تحریم شده آشنایی دارند به روسیه در صادرات نفت در شرق سوئز کمک می‌کنند.

از آن جایی که تعداد بیشتری از شرکت‌های بیمه‌ای حمل و نقل پس از حمله روسیه به اوکراین از روسیه دور شده اند، نفت کش‌های باقی مانده که تمایل به به انجام اینگونه کار‌ها دارند قیمت‌های بالاتری می‌توانند دریافت کنند.

ورتکسا گفت تعداد کشتی‌هایی که فرستنده‌های ماهواره‌ای خود را در اقیانوس اطلس خاموش می‌کنند در حال افزایش است. این روش برای انتقال کشتی به کشتی نفت اورال روسیه در اقیانوس اطلس انجام می‌شود که به عنوان «تاریک شدن» معروف شده است. هدف این است که بارگیری یا تخلیه محموله‌ها شناسایی نشود. پنج مورد از ۱۴ فروند VLCC و افرامکس که در هفته‌های اخیر در این محدوده خاموش شده اند، قبلا نفت خام ایران را جابه جا می‌کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: