"چهاردهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه" که از ۲ تا ۵ مرداد ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، فرصتی ایجاد کرد تا در کنار ارائه آخرین دستاوردهای مشارکت کنندگان به مسائل صنعت مالی نیز پرداخته شود. کارگاه "نوآوری" در صنعت بیمه (الزامات و چالش ها) یکی از آن پنلهای تخصصی بود که طی آن "نوآوری" بهعنوان یکی از مهمترین دغدغه روز
صنعت بیمه مورد برسی قرار گرفت.
در جریان این نشست، عضو کمیته فنی شرکت بیمه اتکایی ایران معین به طور خاص به استارت آپها اشاره داشته و در تعریف آن گفت: استارت آپ مدلی تکرار پذیر است، حول محور تکنولوژی شکل میگیرد و پتانسیل رشد بالایی دارد.
اسد اسدی افزود: تا قبل از تدوین آیین نامه کارگزاران برخط و ورود نهاد ناظر و اخیرا سوئیچ بیمهای، استارت آپها آنچنان در راستای ضوابط صنعت بیمه حرکت نمیکردند.
عضو کارگروه بازاریابی و فروش سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به اینکه ابتدا باید مشخص کرد بر اساس استانداردها و تعاریف در ایران چه کسب و کارهایی استارت آپ تلقی میشود و چه شرکتهایی نوآوری دارند، ادامه داد: آیا شرکتهای پیشرو تمامی فعالیتهای خود را دیجیتالی کردهاند، فروش آنلاین بیشترین مدل استارت آپهای فعلی صنعت هستند که تمرکز بر کانالهای توزیع دارند، در دنیا به چه میزان مردم بیمه نامهها را اینترنتی میخرند؟
وی در تشریح فناوریهای روز دنیا گفت: فناوریهایی مانند bpms در مدیریت فرآیندهای کسب و کار، داده کاوی یا data mining، اینترنت اشیا و تلماتیک، حوزههای ریسک سنجی و underwriting، اعتبارسنجی، رتبه بندی، کشف تقلبها و غیره، حوزههای هستند که درکشورهای مختلف استارت آپها و شرکتهای نوآورانه فعالیت جدی دارند.
اسدی پیشنهاد کرد که؛ شرکتهای بیمه با مشارکت نیروی انتظامی و نهادهای قانونگذار و نظارتی میتوانند نصب فناوری تلماتیک برروی تمامی خودروها را اجباری کنند. با این کار نظارت پلیس در جادهها با حداقل هزینه و کارآیی بالا صورت پذیرفته، تخلفات و حوادث رانندگی کاهش یافته، از بسیاری از تقلبها پیشگیری شده و هزینههای بیمه گری از قبیل کارشناسی و پرداخت خسارت نیز بشدت پایین میآید.
روابط عمومی بیمه اتکایی ایران معین