کانیزو توضیح داد؛ هنگامی که بدنه جلو یا عقب را جدا میکنید، فقط یک کانکتور الکتریکی در خودرو وجود دارد و از تعداد زیادی کابل خبری نیست. او افزود: سهولت کارکردن خودرو و اینکه چقدر سریع میتوانید اجزا را تغییر دهید، بخش کلیدی عملکرد است. همچنین بدنهی جلو و عقب خودرو را میتوان خیلی سریع، در چند ثانیه تغییر داد.
مشخصات کامل خودروی ۲۹۶ GT۳ پس از انتشار اولین عکسهای این خودرو که در پیست آزمایشی فیورانو فراری بود، فاش شد. موتور این خودروی مسابقهای جدید، معماری و ظرفیت ۲۹۶ GTB جادهای را که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد، حفظ کرده است. این به به این معنی است که این خودرو دارای یک موتور سه لیتری V۶ توئین توربو با زاویه سرعت ۱۲۰ درجه است.
اولین خودروی مسابقهای ۲۹۶ GT۳ در منطقه ۸۰۰۰ کیلومتری به طور کامل آزمایش شده است و تحویل به مشتریان در پایان سال جاری و قبل از اولین مسابقه آن در دیتونا ۲۴ آغاز خواهد شد. همچنین قیمتی برای این خودروی جدید منتشر نشده است.