کد خبر: ۳۸۳۰۴۲
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
0
ایران پاسخ خود را در قالب چهارچوبی که اتحادیه اروپا طراحی کرده بود ارائه داد، اما آمریکا همچنان سکوت کرده است.
تاثیر توافق برجام بر قیمت نفت در جهان و ایران
در پی پاسخ ایران به اتحادیه اروپا در خصوص مذاکرات برجام و ایجاد احتمال افرایش منابع نفت ایران در بازار این محصول، قیمت‌های نفت امروز کاهشی شدند. با وجود چشم‌انداز ضعیف رشد اقتصادی، سرمایه‌گذاران در حال سنجیدن آینده احتمالی بازار نفت با ورود نفت ایران به این بازار هستند. نفت فیوچرز برنت امروز با یک درصد کاهش قیمت به ۹۶ دلار به ازای هر بشکه رسید. این در حالیست که در سه دوره معاملاتی گذشته افزایش قیمت را تجریه کرده بود.

به نقل از اقتصاد آنلاین , بلومبرگ می‌گوید نگرانی‌ها بابت رکود اقتصادی و سرایت آن به بازار نفت باعث شد تا نفت خام از زمان حمله روسیه به اوکراین در اواخر ماه فوریه تمام افزایش قیمت‌های خود را از دست بدهد. تایم اسپرد‌ها در بازار نفت سیگنال‌هایی از کاهش نگرانی‌ها در خصوص کمبود منابع این کالا دارند. این در حالیست که بالا رفتن ارزش دلار نسبت به ارز رایج دیگر کشور‌ها به خطرات پیش روی کالا‌های اساسی افزوده است.

احتمال افزایش تولیدات نفت ایران
به نقل از بلومبرگ، دیروز، جو بایدن با رهبران آلمان، فرانسه و بریتانیا در خصوص احیای توافق برجام با ایران که منجر به افزایش تولیدات نفت کشور به عنوان یک تولیدکننده اوپک می‌شود، گفتگو کرد. کاخ سفید روز یک‌شنبه ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) اعلام کرد که جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری فرانسه و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مورد «مذاکرات هسته‌ای با ایران و لزوم حمایت از شرکای غرب در خاورمیانه» مذاکره کردند. کاخ سفید در بیانیه خود اطلاعات بیشتری از جزئیات گفتگوی رهبران آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان ارائه نکرده است.

ایران روز ۱۵ اگوست (۲۴ مرداد) پاسخ خود را در قالب چهارچوبی که اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق آن را طراحی کرده بود ارائه داد. اما آمریکا در مورد موضع خود نسبت به دیدگاه ایران کاملا سکوت کرده است.

اتحادیه اروپا و آمریکا هفته گذشته اعلام کردند که در حال بررسی پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام هستند.

وارن پترسون، رئیس استراتژی کالا در گروه آی‌ان‌جی گفت: منابع جهانی برای روز‌های باقی‌مانده سال آنقدر که انتظار داشتیم کم نیست، زیرا محصولات روسیه هنوزبه خوبی مقاومت کرده‌اند. احتمال دارد در صورت حصول توافق، بازگشت به حجم تولیدات پیش از تحریم برای ایران چند ماه طول بکشد. اما این کشور باید در کوتاه مدت با تکیه بر ذخایر خود صادرات را افزایش دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: