May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۴۲۷
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
0
موزه طب چینی تیانفو (TCM) بین یک دریاچه و یک جاده اصلی در چنگدو، سیچوان، در جنوب غربی چین واقع شده است.
موزه‌ طبی چشم نواز یین یانگ در چین
نماد یین و یانگ در تصورات بسیاری از معماران ظاهر می‌شود. برای همه چیز از خانه گرفته تا محوطه‌های عمومی از آن الهام گرفته می‌شود و اکنون بر شکل کلی یک موزه چشم نواز توسط معماران مودا تأثیر گذاشته است.

موزه طب چینی تیانفو (TCM) بین یک دریاچه و یک جاده اصلی در چنگدو، سیچوان، در جنوب غربی چین واقع شده است.این پروژه بخشی از یک توسعه بزرگتر در منطقه توسط مقامات محلی برای ترویج طب سنتی چینی است.در واقع، محوطه سازی گسترده آن شامل مجموعه‌ای از گیاهان است.

ساختمان دارای پانل‌های آلومینیومی منحنی در نمای غربی خود خواهد بود تا از گرم شدن بی رویه فضای داخلی جلوگیری کند.با این حال، نمای شرقی ساختمان دارای یک بخش منحنی دو جداره بزرگ برای قاب بندی دریاچه و افزایش نور طبیعی در داخل خواهد بود.

همچنین نورگیر‌هایی برای به حداکثر رساندن نور روز وجود خواهد داشت. فضای داخلی موزه ۱۳۰۰۰ متر مربع (تقریباً ۱۴۰۰۰۰ فوت مربع) است که در سه طبقه به انضمام یک سطح زیرزمینی پراکنده شده است.

طبقه اول شامل یک سالن ورودی، منطقه نمایشگاه تعاملی، و منطقه غذاخوری خواهد بود، در حالی که طبقات بالا میزبان مناطق اصلی نمایشگاه و برخی کارگاه‌ها خواهد بود. همچنین در زیرزمین قسمت‌های پارکینگ و سرویس‌های خدماتی وجود خواهد داشت.

اجداد ما یین و یانگ را به‌عنوان مجموعه‌ای مکمل و به هم پیوسته در یک موقعیت پویا تصور می‌کردند و از نمودار تایجی [که نماد یین و یانگ نامیده می‌شود]برای به تصویر کشیدن چنین دیدگاهی بهره بردند.

با زیبایی‌شناسی که نیرو‌های متضاد را در خود جای می‌دهد هماهنگی و تعادل این طرح ماهیت طب سنتی چینی را به تصویر می‌کشد و به طور هماهنگ فلسفه قدیمی و اساسی آن را در طراحی معماری، چشم انداز و طبیعت از منظری در مقیاس بزرگ و همچنین طراحی متریال، فضا‌های داخلی و افراد از سطح خرد گنجانده است.موزه پزشکی چینی تیانفو در حال حاضر در مرحله ساخت است و قرار است در سال ۲۰۲۳ تکمیل شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: