کد خبر: ۳۸۳۵۶۴
۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
مجید سلطانی ثابت بودن تعرفه خدمات مخابراتی به رغم تورم‌های موجود در کشور را چالش اصلی در مسیر توسعه خدمات این شرکت دانست.
ثابت ماندن تعرفه مخابرات یکی از چالش‌های اصلی است
به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، سلطانی، مدیر عامل این شرکت گفت: افزایش نرخ ارز و نوسانات آن در سال‌های کنونی از یکسو و چالش‌های موجود و تعامل با بازیگران بین المللی این عرصه از سوی دیگر از موانع جدی توسعه ارتباطات ثابت در کشور است.

وی گفت: ثابت ماندن تعرفه به رغم افزایش هزینه‌ها، از چالش ها‌ی اصلی است که سبب شده تا منابع مورد نیاز برای توسعه این بخش به سختی صورت گیرد. اما کارکنان و متخصصان شرکت مخابرات با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه ارتباطات در کشور تلاش می‌کنند تا بتوانند ارتباطات پایداری در کشور ایجاد کنند.

وی در همین رابطه با اشاره به کافی نبودن تلاش‌های حوزه مخابرات برای پایدار نگهداشتن ارتباطات در کشور، بر بازنگری در قوانین تعرفه‌ای حوزه مخابرات در جهت توسعه ارتباطات ثابت، تاکید کرد و گفت: اینکه تعرفه‌های بخش‌های مخلتف مخابراتی بدون در نظر گرفتن تورم ثابت بماند تفکری غیر منطقی و غیر کارشناسی است. این تفکر باید اصلاح شود تا به توسعه ارتباطی در شان و منزلت مردم عزیزمان دست یابیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه مطالعات نشان می‌دهد که رفتار فراگیر شده ناشی از کرونا، به حالت قبل بازنمی گردد ودر رفتار مردم، آموزش آنلاین، خرید آنلاین و کسب و کار آنلاین، مصرف دیتا نهادینه شده است عنوان کرد: بر این اساس باید بتوانیم همانند سایر کشور‌ها ۷۰ درصد ترافیک مصرفی روی اینترنت ثابت ایجاد و ۳۰ درصد ترافیک در حوزه سیار منتقل شود. این مسله در حال حاضر در کشور ما بر عکس است.

مدیرعال مخابرات

وی با بیان اینکه توسعه بخش سیار مستلزم هزینه زیاد است و هیچگاه در شبکه سیار امکان تضمین کیفیت به دلیل ماهیت شبکه وجود ندارد. گفت: این موضوع نیز لزوم توسعه ارتباطات ثابت را بیش از هر وقت دیگری ایجاد کرده و ارتقای ظرفیت‌های ارتباطی را ضروری ساخته است تا بتوان در شبکه ثابت یک سرویس تضمین شده به مشتری ارائه کرد.

سلطانی تصریح کرد: در کشور ما از یک سو یکی از مهمترین مسائل در توسعه شبکه ارتباطات ثابت برای استقرار فیبر‌های نوری مسائل تعاملات میان بخشی است و از سوی دیگر لزوم سرمایه گذاری زیاد این بخش و عدم تمایل سرمایه گذاران برای مشارکت چالش‌های موجود توسعه ارتباطات ثابت در ایران است.

وی با بیان اینکه افزایش سرویس‌های با کیفیت و با سرعت خوب از مزایای توسعه شبکه ارتباطات ثابت است گفت: در حوزه شبکه پهن‌باند و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر باید با همکاری و همدلی تمامی بازیگران این حوزه سرمایه‌گذاری صورت گیرد چرا که توسعه مخابرات توسعه ارتباطات کل کشور را به دنبال خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه با وجود همه مشکلات وچالش بر سر راه باید برای پیشرفت، به شتاب توسعه در این بخش بیافزاییم تا بخش مهمی از عقب ماندگی جبران شود اظهار داشت: مطالعات جهانی نشان می‌دهد که توسعه اینترنت فیبرنوری می‌تواند به کاهش مصرف انرژی، افزایش GDP و موجب بهره‌وری نیروی کار در کشور شود و راه تازه‌ای به روی ارائه دهندگان خدمات ارتباطی و مردم بگشاید، امید است این مهم محقق شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: