May 2024 07 / سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۶۹۰
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
0
در سفر دو روزه رئیس مرکز اطلاعات مالی و دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم به مسکو بررسی فرآیندها و زیرساخت های سیستم ‌اطلاعات واحد اطلاعات مالی روسیه در کشف و رسیدگی به پولشویی وتامین مالی تروریسم بررسی شد.
همکاری مشترک ایران و روسیه برای مبارزه با پولشویی
در دیدار‌های دو جانبه هادی خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی با ریس و مدیران ارشد واحد اطلاعات مالی روسیه که به دعوت طرف روسی صورت گرفت، طرفین بر افزایش تعاملات، به ویژه استفاده از تجارب عملیاتی، اشتراک دانش آموزشی و تخصصی و همچنین تنتقال دانش هوشمند سازی و حکمرانی داده تأکید کردند.

چگونگی اقدام مشترک در شناسایی و رصد جریانات مالی مرتبط با قاچاق مواد مخدر، ره گیری و کنترل اقدامات تروریستی در خارج از مرز‌های دو کشور و چگونگی انجام هماهنگی‌های منطقه‌ای با رویکرد مبارزه با پولشویی و تامین مالی ترویسم از جمله محور‌های مذاکرات فشرده  و دو روزه طرفین بود.

در این نشست خانی با تأکید بر لزوم همکاری بیش از پیش دو کشور دوست و همسو  در مواجهه با تحریم‌های ظالمانه آمریکا تأکید کرد، ایران آمادگی دارد در چارچوب مصالح و سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و مبتنی بر منافع ملی، با کشور روسیه در شناسایی و رصد جریانات مالی منتهی به مفاسد اقتصادی از جمله جرم پولشویی و تامین مالی تروریسم همکاری لازم را انجام دهد.

در پایان این نشست  دو روزه، ضمن دعوت از طرف روسی برای سفر به ایران، مقرر شد پیشنهادات مطروح شده بررسی و ادامه مذاکرات با رویکرد تدوین و به روز سازی تفاهم نامه همکاری و عملیاتی در تهران برنامه ریزی شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: