آتنا احمدی، مدیر بیمههای درمان شرکت
بیمه ما: در تمام سیستمهای بیمهای دنیا بخشی از هزینهها غیرواقعی بوده بنابراین، حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد خسارتهای پرداختی شرکتهای بیمهای در کشور هم غیرواقعی و یا القائی است. برای کنترل هزینههای غیر واقعی، میتوان با ایجاد سامانه هوشمند یکپارچه بین شرکتهای بیمهای که در آن اطلاعات بیمه شدگان از جمله انواع بیماریها و هزینههای درمانی افراد ثبت شده، بهره گرفت. استفاده از ابزارهایی مثل هوش مصنوعی و یا استفاده از ناظر مقیم در مراکز درمانی به منظور کنترل و یا احراز هویت بیمه شدگان به عنوان روشهای دیگری است که میتواند در جلوگیری از تحمیل این هزینهها به شرکتها مثمرثمر باشد. با اجرای این موارد، ضریب خسارت درمان کنترل شده و از افزایش غیر واقعی حق بیمهها برای بیمه گذاران جلوگیری میکند.