کد خبر: ۳۸۳۸۵۴
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
سرپرست بانک توسعه تعاون اعلام داشت: همگام با گسترش دیپلماسی تعاون میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای خارجی، خدمات ارزی بانک توسعه می‌یابد.
همگام با دیپلماسی تعاون در سطح بین الملل، خدمات ارزی بانک توسعه تعاون گسترش می‌یابد
محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در نشست تخصصی میان مقامات ارشد وزارتخانه و سفیران و نمایندگی‌های دیپلماتیک تعدادی از کشور‌های جهان اظهار داشت: تعاون مبتنی بر ارزش‌های اجتماعی و اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین محور‌های همکاری میان کشور‌ها مطرح است.
همگام با دیپلماسی تعاون در سطح بین الملل، خدمات ارزی بانک توسعه تعاون گسترش می‌یابد
وی افزود: تشکیل بانک توسعه تعاون در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی توسط منویات رهبر معظم انقلاب بوده و با توجه به اسناد بالادستی اقتصاد کشور، تعاون به عنوان یکی از سه رکن اصلی اقتصاد کشور مطرح است.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون طی سیزده سال اخیر مشغول فعالیت بوده است و در مقطع کنونی ماموریت اصلی بانک حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط با اولویت تعاونی‌ها است.
سرپرست بانک توسعه تعاون تصریح کرد: پیشینه تعاون در ایران به ماقبل قرون وسطی برمی‌گردد و اولین تعاونی‌های اصیل در این منطقه سابقه فعالیت دارند.
شیخ حسینی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مقطع کنونی تدابیر و اقدامات متنوعی در حوزه دیپلماسی اقتصادی و تعاون با کشور‌های خارجی و سفرا و هیات‌های اقتصادی کشور‌ها برقرار نموده است و بانک توسعه تعاون نیز با تجربه چندین ساله فعالیت ارزی، خدمات ارزی را از صدور حوالجات ارزی به صدور اعتبار اسنادی و صدور ضمانت نامه و سایر خدمات تخصصی مورد نیاز گسترش می‌دهد تا بتواند عاملیت ارزی و مالی ارتباطات، مبادلات و قرارداد‌های میان ایران و کشور‌های خارجی را عهده دار شود.
در این نشست که با حضور سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون همراه بود، مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حامد فروزان مدیر کل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی مشاور امور فرهنگی وزیر امور خارجه نیز مباحث تخصصی را ارائه دادند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: