April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۱۱۸
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
0
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اولویت‌های کالایی در طرح مبارزه با قاچاق در سطح عرضه را اعلام کرد.
چهار کالای هدف طرح مقابله با قاچاق
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت آخرین وضعیت طرح مقابله با قاچاق کالا را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر، طرح مقابله با قاچاق در سطح عرضه برای سه کالای لوازم یدکی، لوازم خانگی و دخانیات در حال انجام است و در سایر حوزه‌ها هم در آینده شروع خواهد شد.

محمدمهدی برادران با بیان اینکه مقابله با قاچاق با بخش قطعات یدکی شروع شد، به «ایسنا»، گفت: با توجه به حجم بالای کالا‌های این بازار، کالای تقلبی، بی‌کیفیت و بدون ضمانت بسیار زیاد بود که اعتراض عمومی مردم نسبت به این کالا‌ها را نیز به دنبال داشت.

وی با اشاره به اقدامات ابتدایی برای صدور شناسه کالا و کد رهگیری در حوزه لوازم خانگی، تصریح کرد: با توجه به زمینه فراهم شده، طرح مقابله با قاچاق در سطح عرضه در بخش لوازم خانگی و دخانیات هم در حال انجام است و در سایر حوزه‌ها هم در آینده شروع خواهد شد. به گفته معاون صنایع عمومی وزارت صمت فقط در یک فقره بازرسی از یک انبار، ۹کامیون لوازم خانگی کشف شد که کالا‌های دست دوم را رنگ می‌کرد و به عنوان کالای نو به مشتری می‌فروخت.

برادران با اشاره به انتظار فعالان صنعت پوشاک برای مقابله با قاچاق در این بخش، اظهار کرد: این انتظار درست است و پوشاک در اولویت‌های بعدی مقابله با قاچاق قرار دارد. اما ترجیح می‌دهیم زمانی فاز اجرایی شروع شود که پیشرفت در بازار‌های دیگر کامل‌تر شده باشد و طرحی که برای مقابله با قاچاق پوشاک تدوین می‌شود هم از نظر علمی و اثربخشی همه ابعاد موضوع را دیده باشد. وی افزود: نوع برخورد با قاچاق در هر بازار متفاوت است و باید مطالعات متفاوتی برای آن‌ها انجام شود. مثلاً در سایر محصولات از کد رهگیری استفاده می‌شود، اما ممکن است در بخش پوشاک نیاز باشد روش‌های دیگر مدنظر قرار گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: