May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۲۷۶
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
0
فرانسه، آلمان و انگلیس روز شنبه با صدور بیانیه مشترکی مدعی شدند که ایران از فرصت دیپلماتیک حساس برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای استفاده نکرده است. بیانیه این سه کشور موجب شد که برخی معامله گران بازار سکه از احتمال رشد بیشتر قیمت این فلز گران بها در روز جاری سخن بگویند.
حمله با یک بیانیه به بازار سکه
فرانسه، آلمان و بریتانیا در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که بسته نهایی ارائه‌شده از سوی هماهنگ‌کننده برجام تغییراتی در متون قبلی ایجاد کرده بود که این کشور‌ها را به بالاترین حد انعطاف‌پذیری خود رساند، اما متاسفانه ایران ترجیح داد از این فرصت حساس دیپلماتیک استفاده نکند. این بیانیه موجب شد که احتمال رسیدن به یک توافق هسته‌ای در کوتاه مدت در ذهن معامله گران سکه کمرنگ‌تر شود. در کنار این برخی از سکه بازان تصور می‌کنند که به دنبال این بیانیه ممکن است که در شورای حکام، قطعنامه‌ای بر علیه ایران صادر شود. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، سطح تنش‌ها بین ایران و غرب بیشتر خواهد شد و به دنبال آن، انتظار سکه بازان برای بالا رفتن درآمد‌های ارزی ایران پایین ترخواهد آمد. کاهش احتمال افزایش درآمد‌های ارزی، اسکناس آمریکایی را در مسیر صعودی قرار می‌دهد، عاملی که محرک اثرگذاری برای رشد قیمت سکه خواهد بود.

دیروز سکه بالای مرز ۱۴ میلیون تومان نوسان کرد و این موضوع نیز می‌تواند به حضور فعالانه‌تر خریداران در روز جاری کمک کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: