کد خبر: ۳۸۴۴۱۸
۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
خانی گفت: متاسفانه مسیر فیلم‌سازی بدون سودآوری نمی‌تواند طی شود و از طرف دیگر نیز ما امکان ورود چشم‌گیری را به بازارهای جهانی را نداریم.
مسیر فیلم‌سازی بدون سودآوری طی نمی‌شود
سعید خانی، مدیرعامل خانه فیلم و تهیه کننده گفت: اکنون بیش از ۱۲۰ سال است که ایران در صنعت سینما فعالیت دارد و کشور ما موفق شده است تا در بین ۵ کشور برتر در فیلم‌سازی قرار بگیرد. با این وجود متاسفانه ایران همچنان با ایده‌آل‌هایش فاصله دارد.

خانی ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا شرایط اقتصادی بسیار آسیب دید و در حال حاضر دیگر صنعت فیلم‌سازی سودآوری لازم را برای سازندگان ندارد. متاسفانه مسیر فیلم‌سازی بدون سودآوری نمی‌تواند طی شود و از طرف دیگر نیز ما امکان ورود چشم‌گیری را به بازار‌های جهانی را نداریم.

وی افزود: از آنجایی که در ایران قانون کپی‌رایت وجود ندارد و درآمد فیلم‌ساز‌ها تنها از سینما هست ما باید در جشنواره‌ها شرکت کنیم و مسیر فیلم‌ها را به بازار سینمایی جهان باز کنیم تا بتوانیم به مرحله سودآوری برسیم.

او اظهار کرد: خوشبختانه از آنجایی که کشور‌های همسایه شباهت‌های بسیاری با ایران دارند و همچنین پتانسیل بالایی را به خود اختصاص می‌دهند می‌توانند ظرفیت خوبی برای بازار جهانی ما داشته باشند.

مدیرعامل خانه فیلم و تهیه کننده گفت: متاسفانه در حال حاضر تولید یک فیلم هزینه بسیار بالایی دارد؛ برای مثال هزینه فیلمی که در سال ۹۷ ساخته شده اکنون بیش از هفت برابر شده است. اگر ما بتوانیم جذابیت فعالیت در این حوزه را افزایش دهیم می‌توانیم فیلم‌های بهتری را ارائه دهیم.

خانی اظهار کرد: در حال حاضر ما در بحث انیمیشن نیز استعداد‌های بسیاری داریم که متاسفانه به اندازه کافی دیده نمی‌شوند، اما با تمرکز و برنامه‌ریزی لازم می‌توانیم آن‌ها را شناسایی کنیم و در سطح جهانی رقابت کنیم.

وی افزود: متاسفانه سینمای ایران سیستماتیک نیست و هیچ شرکتی به عنوان تولیدکننده فعالیت نمی‌کند. در ایران افراد به عنوان شخص حقیقی تهیه‌کنندگی را انجام می‌دهند و حتی آن‌ها نیز از سازنده سرمایه لازم را دریافت می‌کنند. در ایران اکنون یک فیلم‌ساز باید موانع مختلف را پشت سر بگذارد و سپس به بخش سرمایه‌گذار برسد که در آن حوزه نیز مشکلات بسیاری به دلیل عدم سودآوری صنعت وجود دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: