May 2024 08 / چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۶۶۸
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفر به ارمنستان بر حمایت از صلح و دموکراسی تاکید کرد.
مخالفت پلوسی با تلاش برای تغییر مرز‌های ارمنستان
«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در حال حاضر در بحبوحه تنش‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، به ایروان سفر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، پلوسی در بخشی از سخنان در پارلمان ارمنستان با ادعای آنکه حملات باکو به ایروان را محکوم می‌داند و راه‌حل برطرف کردن اختلافات در اقدامات نظامی نیست، گفت: «به حمایت از صلح و دموکراسی در ارمنستان ادامه داده و با تلاش برای تغییر مرز‌های آن مبارزه می‌کنیم.»

پارلمان ارمنستان هم اعلام کرد نانسی پلوسی روز یکشنبه از مجموعه «یادمان نسل‌کشی ارمنی‌ها» در ایروان بازدید کرد و در بیانیه مربوط به این سفر گفت: «هیئتی به ریاست نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ارمنستان به سر می‌برد. در ۲۷ شهریور، مقامات عالی رتبه به همراه آلن سیمونیان، رئیس مجلس شورای ملی، از مجموعه یادبود بازدید کردند.»

هیئت آمریکایی همچنین از اسناد مربوط به نسل‌کشی ارامنه هم بازدید کردند.

دفتر مطبوعاتی مجلس ارمنستان هم اعلام کرد: «یادآوری می‌کنیم که نانسی پلوسی سهم قابل توجهی در تصویب قطعنامه به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه داشت. این قطعنامه در دومین دوره تصدی نانسی پلوسی به عنوان رئیس مجلس تصویب شد.»

روز گذشته (شنبه) سفارت آمریکا در ایروان اعلام کرد که پلوسی در روز‌های ۱۷ تا ۱۹ سپتامبر با «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، «آلن سیمونیان» رئیس مجلس ملی، و دیگر مقامات بلندپایه دیدار خواهد کرد تا درباره روابط دوجانبه و وضعیت امنیتی فعلی به دلیل درگیری‌های اخیر در منطقه بحث کنند.

در حال حاضر چندین دهه از درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه کوهستانی «قره باغ» می‌گذرد. مذاکرات بین دو کشور برای عادی‌سازی روابط میانشان با میانجیگری ترکیه آغاز شده، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است. همچنین این مذاکرات به شدت مورد انتقاد مردم ارمنستان قرار گرفته است.

در هفته‌های اخیر نیز چندین بار درگیری و آتش‌بس میان دو طرف اعلام شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: