کد خبر: ۳۸۵۶۴۷
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
اتفاقات ناگوار در جریان بازی شب گذشته بوکا جونیورز و خیمناسیا باعث تعویق این بازی شد.

گاز اشک آور و مرگ در فوتبال فاجعه به بار آورد

دو تیم خیمناسیا و بوکا جونیورز قرار بود شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و سوم لیگ آرژانتین به مصاف هم بروند، اما اتفاقات ناگواری که در ورزشگاه خوان کارملو زریو رخ داد باعث شد که این بازی به تعویق بیفتد.

این درحالی بود که تنها ۹ دقیقه از شروع بازی می‌گذشت، اما در نهایت داور بازی تصمیم به تعویق این دیدار گرفت و نیرو‌های پلیس مجبور به دخالت با استفاده از گاز اشک‌آور شدند.
هرنان ماسترانخلو، داور این بازی، پس از ۴۵ دقیقه انتظار تصمیم گرفت که این بازی را به تعویق بیاندازد. او دراین‌باره گفت: «ما زمین بازی را خیلی سریع ترک کردیم و در حالی به رختکن رسیدیم که چشم همه به شدت آسیب دیده بود. این شرایط برای هیچ‌کس خوشایند نبود. این اولین باری است که چنین اتفاقاتی را تجربه می‌کردم. این شرایط باعث شد بسیار ناراحت شوم، ما باید به خانواده‌ها و افرادی که در این شرایط سخت قرار گرفتند فکر کنیم. چنین اتفاقاتی نباید در ورزشگاه‌های فوتبال رخ دهد، چون این رویدادی ورزشی است.»

روزنامه آرژانتینی اوله خبر داده است که استفاده پلیس از گاز اشک‌آور برای کنترل شرایط و متفرق کردن جمعیت در بیرون از ورزشگاه و بخشی از داخل ورزشگاه باعث شد که ادامه این بازی ممکن نباشد.
لئوناردو مورالس، بازیکن خیمناسیا، پس از این اتفاقات گفت: «دو پسر دو ساله و شش ماهه من نمی‌توانستند نفس بکشند. این واقعا باعث ناراحتی است، ما نگران مردم هستم. این اتفاقات دیوانه‌کننده بود، ما آمده بودیم که فوتبال بازی کنیم، اما با چنین شرایطی مواجه شدیم. بعضی از نزدیکان ما در آستانه مرگ قرار گرفتند.»

منشا این اتفاقات زمانی بود که با تکمیل ظرفیت ورزشگاه، در‌ها بسته شد، اما صد‌ها نفر سعی کردند که وارد ورزشگاه شوند. نیرو‌های پلیس دختری را به شدت هول دادند که شاید دلیل اصلی شروع این حوادث بود.
یک مرد ۵۷ ساله در جریان این اتفاقات به دلیل ایست قلبی و تنفسی از دنیا رفت و فدراسیون فوتبال آرژانتین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما قویا اتفاقاتی را که امروز در ورزشگاه خیمناسیا رخ داد، محکوم می‌کنیم و از مرگ سزار گوستاوو که هوادار این تیم بود بسیار ناراحت هستیم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: