May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۰۶۳
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
یک کارگردان گفت: متولی اصلی سینمای کودک در این سرزمین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و این نوع سینما باید دوباره احیا شود.

کانون پرورش فکری متولی اصلی سینمای کودک در ایران است

بابک نبی‌زاده کارگردان گفت: پدر و مادران ایرانی باید بدانند که برای رشد و طراحی ساختارمند شخصیت کودکانشان، کانون می‌تواندبهترین مأمن باشد. کانون مرکزی است پر از کارشناسان حرفه‌ای و کارآمد که به‌درستی برای آموزش و آرامش کودکان ما انتخابشده‌اند.

نبی‌زاده ادامه داد: باید باور داشته باشیم، براستی همین کودکانی که امروز در این سالن جمع شده‌اند، در سال‌های آینده می‌توانند ازمسئولان و تصمیم گیرندگان کارآمد، توانمند و تاثیرگذار برای سرزمین خود باشند؛ بنابراین لطفا کودکان خود را به مطالعه و تلاش دعوتکنید تا دارای سرزمینی پیشرفته و آگاه در تمامی عرصه‌ها باشید و در آینده با آرامش خاطر بیشتری زندگی کنید.

این کارگردان بیان کرد: بنظرم پدر و مادر‌ها در سرزمین ما مسئولیت بیشتری دارند، باید کودکان را متمرکز بر روی دانش‌پژوهی، تحقیق، تلاش و سرگرمی‌های درخور سن و سالشان کنند. مسایل اقتصادی و گاه حوادثی که در جامعه رخ می‌دهد به هیچ عنوان نباید گریبانگیرکودکان ما بشود و ذهن آن‌ها را مشغول خود کند. شما فکر می‌کنید جوامع دیگر دچار حادثه و رویداد نمی‌شوند؟ مطمئنا ناهنجاریاجتماعی و اخبار بد حتی با گستردگی بیشتر، در سرزمین‌های دیگر نیز وجود دارد. در چنین وضعیتی اتفاقا وظیفه‌ی پدر و مادرها، وظیفه‌ای سخت و دقیق‌تر است. آن‌ها باید بیشتر و بیشتر از جریان «کودکی» فرزندانشان محافظت کنند.

کارگردان «اقیانوس پشت پنجره» ادامه داد: متاسفانه بحرانی که بیماری کرونا در تمام جهان بوجود آورد تاثیرات ناخوشایند خود را برفیلم ما هم گذاشت، بنظرم متولی اصلی سینمای کودک در این سرزمین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. برای احیاءدوباره‌ی این نوع سینما که از ژانر‌های بسیار حساس در سینمای دنیاست، کانون نیاز به یک تحول در فرآیند تحقیقی و آماری خود، ازگذشته تاکنون و همچنین نیاز به یک آسیب‌شناسی محتوایی در حوزه‌ی سینمای کودک دارد.

وی افزود: تولید و پخش «سینمای مستند کودک» نیز باید به مجموعه تولیدات کانون اضافه شود. ما فیلمسازان مستند بزرگی در کشورخود داریم و از آنجا که رویکرد مستند، رویکردی ساختاری و تحلیل‌گرایانه است، بسیار با سیاست‌های تربیتی و آموزشی کودکانهمخوانی دارد و براستی که ساخت و تولید آثار مستند برای کودکان و یا درباره‌ی کودکان جایشان در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از سالیانی دور، بسیار خالیست.

نبی‌زاده در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم کانون در برنامه‌های آینده‌ی خود برای کودکان برنامه‌های نمایش فیلم را در سطح مدارس سراسرکشور گسترش دهد و همچنین در تعامل با صنوف سینمایی به آموزش سینما برای کودکان بپردازد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: