April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاظمیان خواستار تصویب هرچه سریعتر طرح توسعه شد
کد خبر: ۳۸۶۴۳۰
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
0
سخنگوی منطقه آزاد انزلی با اعلام اینکه ۱۶۰ واحد صنعتی در منطقه آزاد انزلی فعالیت می کنند گفت: از این تعداد ۴۰ واحد صادرات محور است و بخش قابل توجهی از صادرات کشور را تولید و صادر می کند.

رونق منطقه آزاد انزلی در گرو گوشه چشم مجمع تشخیص

مهدی کاظمیان در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با انتقاد از کسانی که منطقه آزاد انزلی را فقط به اسکله کالاهای وارداتی و فروشگاه محدود می کنند گفت: با نگاهی به بیلان صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی، مشاهده می‌کنیم که واردات در مقابل صادرات منطقه آزاد انزلی بسیار ناچیز است.

وی با تاکید بر اینکه اگر کالایی از منطقه آزاد انزلی وارد میشود، به منظور تامین کالاهای اساسی مردم است گفت: یک سوم روغن خوراکی خام مورد نیاز کشور از منطقه آزاد انزلی وارد میشود که این حجم از واردات، عدد بزرگی را نشان می دهد اما باید توجه داشت که این واردات بسیار مورد نیاز است و امکان تولید آن در کشور وجود ندارد و ناچار به واردات آن هستیم، بنابر این نباید به عنوان کارنامه منفی وارداتی برای منطقه آزاد انزلی لحاظ شود.

مدیر روابط عمومی منطقه آزاد انزلی با اعلام اینکه منطقه آزاد انزلی با دو هزار هکتار مساحت، کوچکترین منطقه آزاد در سراسر کشور است گفت: اگر عملکرد و بیلان منطقه آزاد انزلی را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه نقش آفرینی آن در اقتصاد کشور می شویم.

وی منطقه آزاد انزلی را دروازه ورود به اوراسیا توصیف کرد و گفت: با توجه به تحریم های گسترده ای که اقتصاد کشورمان را آزار می دهد، تجارت با اوراسیا اهمیت بسیار ویژه ای دارد و همان گونه که در جلسات مختلف مطرح شده، منطقه آزاد انزلی نقش بسزایی در برقراری ارتباط اقتصادی با اوراسیا دارد.

 

بیشتر بخوانید:همکاری مشترک برای توسعه مبادلات تجاری منطقه آزاد انزلی


کاظمیان به نقش گردشگری منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بر اقتصاد گردشگری تاکید بسیاری می شود، منطقه آزاد انزلی نقش بسزا و قابل توجهی در این زمینه دارد، به نوعی که ۳۰ درصد جمعیت کشور که در همسایگی گیلان هستند، میتوانند با یک باک بنزین به منطقه آزاد انزلی بیایند.

وی افزود: برای اثبات این ادعا کافیست به میزان قابل توجه گردشگران منطقه آزاد انزلی اشاره کنیم، به نوعی که در بسیاری از روزهای سال به ویژه از نوروز تا پاییز، شاهد ترافیک سنگین خودروها در منطقه آزاد انزلی برای استفاده از ظرفیت های آن هستیم.

سخنگوی منطقه آزاد انزلی از 300 متقاضی برای ایجاد بنگاه اقتصادی در منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: متاسفانه در شرایط کنونی منطقه آزاد انزلی زمین برای واگذاری ندارد، در حالیکه 300 متقاضی حاضر هستند سرمایه های خود را برای احداث واحدهای تولیدی، خدماتی، تجاری و به ویژه صنایع های‌تک سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اعلام اینکه مدتهاست پیگیر هستیم گفت: سرمایه گذاران همچنان در حال رایزنی و مذاکره هستند و اعلام آمادگی کرده‌اند که به محض صدور مجوز و تصویب طرح توسعه، به سرعت سرمایه خود را در منطقه آزاد انزلی به جریان خواهند انداخت.

کاظمیان با اشاره به طرح توسعه منطقه آزاد انزلی گفت: ظرفیت صنعتی منطقه آزاد انزلی ۵۰ هکتار است و در طرح توسعه به هزار هکتار گسترش می یابد که منتظر تصویب نهایی آن هستیم.

وی با اعلام اینکه امیدواریم طرح توسعه منطقه آزاد انزلی دچار حاشیه سیاسی نشود گفت: در قالب طرح توسعه اتفاقات بسیار خوبی برای منطقه آزاد انزلی و استان گیلان رخ می دهد.

مدیر روابط عمومی منطقه آزاد انزلی گفت: اکنون طرح توسعه منطقه آزاد انزلی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و دو بار بین مجلس و شورای نگهبان رد و بدل شده و به دلیل اختلاف سلیقه بین این دو نهاد، برای اعلام نظر واقعی و نهایی به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شده که امیدواریم مجمع تشخیص با نگاه مثبت به طرح توسعه منطقه آزاد انزلی و اجازه اجرای این طرح، زمینه اشتغالزایی و رونق اقتصادی را برای گیلان و کشور فراهم کند تا باعث شود سرمایه شاهد فرار سرمایه از کشور نباشیم.

کاظمینان با تاکید بر اینکه منطقه آزاد انزلی متعلق به مردم گیلان و ایران است گفت: اگر هر رونق و تحول مثبتی در منطقه آزاد انزلی صورت بگیرد، منافع آن شامل تمامی مردم استان گیلان و ایرانیان خواهد شد، بنابراین امیدواریم نگاه های منطقه‌ای و به دور از مسائل سیاسی، به طرح توسعه منطقه آزاد انزلی منجر شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: