کد خبر: ۳۸۶۵۷۷
۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
بالاخره تعداد شرکت‌های واجد شرایط برای ورود خودرو مشخص شد.

آغاز ماراتن ۲۴ شرکت برای واردات خودرو

وزارت صمت اعلام کرد در مرحله نخست، درخواست ۲۴ شرکت متقاضی که شرایط اصلی دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه را دارند مورد پذیرش قرار گرفته شده است؛ بنابراین ۲۴ شرکت بعد از اخذ تاییده‌های لازم از سوی وزارت صمت به خط می‌شوند تا واردات خودرو را بعد از بیش از چهار سال ممنوعیت بار دیگر استارت بزنند.

در این راستا معاونت حمل و نقل وزارت صمت طی نشستی به بررسی ظرفیت‌های انتقال فناوری و برنامه ساخت داخل توسط شرکت‌های متقاضی واردات خودرو پرداختند.

در این نشست معاون صنایع حمل و نقل و مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند و برنامه‌های دولت را برای تصویب آیین نامه اجرایی واردات خودرو و رقابتی شدن بازار تشریح کردند.

در این نشست بر واردات خودرو‌های زیر ۱۰ هزار یورویی و بهره مندی جامعه از مواهب واردات خودرو‌های اقتصادی تاکید شد.

در این مدت، ۳۸۰ فقره درخواست واردات خودرو از سوی متقاضیان دریافت شد که در کارگروه تجارت و ارتباطات بین‌الملل معاونت صنایع حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارزیابی‌های اولیه، در مرحله نخست، درخواست ۲۴ شرکت متقاضی که شرایط اصلی موضوع دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه را برخوردار بودند، مورد پذیرش قرار گرفته و با آن‌ها جلسات حضوری برگزار شد.

در جلسات حضوری، پس از توضیح دقیق شرایط فعلی واردات و انتقال فناوری، از متقاضیان خواسته شد طی نامه رسمی به طور مشخص، نام و مدل خودروی موردنظر، تعداد کل تقاضا، قیمت فوب، تعداد قابل عرضه تا پایان سال ۱۴۰۱ و برنامه انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری فناورانه را اعلام نمایند.

امروز نیز خبر اصلاح ایراد‌های وارد شده توسط مجلس به آیین نامه اجرایی واردات خودرو توسط دولت، منتشر شد با این حساب باید منتظر باشیم و ببینیم بالاخره واردات خودرو بعد از کش و قوس‌های فراوان نهایی می‌شود و شاهد حضور محصولات وارداتی در بازار خودرو خواهیم بود؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: