April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۶۶۳۴
۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
سفیر غنا در ایران گفت: آمار ها نشان می دهد که ایران نیز یکی از بزرگترین خودروسازی های جهان را دارد، امیدواریم که ایران نیز بتواند در کشور های غرب آفریقا صنعت خودروسازی را راه اندازی کند.

استقبال غنا از تولید خودروهای ایرانی در این کشور

اریک اسوبوتنگ سفیر غنا در ایران در همایش آشنایی با فرصت‌های تجاری غرب آفریقا، اظهار کرد: غنا نیازمند صنعت خودروسازی است و از سال ۲۰۱۸ که این موضوع را اعلام کردیم شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان نظیر نیسان، فولکس واگن، تویوتا برای حضور در بازار غنا اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که ایران نیز یکی از بزرگترین خودروسازی‌های جهان را دارد، امیدواریم که ایران نیز بتواند در کشور‌های غرب آفریقا صنعت خودروسازی را راه اندازی کند.

سفیر غنا در ایران ادامه داد: خودرو‌های ایرانی، قابلیت ورود به غرب آفریقا و به ویژه غنا را دارند و یا احداث کارخانه‌های خودروسازی در غنا می‌وان به بازار آفریقا ورود کرد.

وی تصریح کرد: اتحادیه اقتصادی حول کشور‌های غرب آفریقا در حال شکل گیری است و در صورتی که توافقات برای تاسیس این اتحادیه نهایی شود، می‌توان انتظار داشت که جابجایی کالا‌ها میان کشور‌های آفریقایی با معافیت گمرکی و پایین‌ترین تعرفه جابه جا شود، از این رو در صورت فعال کردن خطوط تولید ایرانی در آفریقا، می‌توان این محصولات را میان کشور‌های مختلف صادر کرد.

درخواست غنا برای ورود دانش کشاورزی از ایران

سفیر همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بالای غنا در بخش کشاورزی اظهار داشت: تقریبا همه محصولات کشاورزی را می‌توان در این غنا یا کشور‌های آفریقایی کاشت وتولید محصولات کشاورزی مناسبی در غنا وجود دارد، اما در زمینه فرآوری و دانش بخش کشاورزی نیازمند یاری ایران هستیم.

غنا گفت:غرب آفریقا جمعیتی بالغ بر ۴۷۰ میلیون نفر دارد و از این رو می‌تواند یک بازار تجاری گسترده برای کشوری مانند ایران محسوب شود و با پیگیری اتحادیه اقتصادی آفریقا، این تبادلات می‌تواند در میان تمام کشور‌های قاره آفریقا اجرایی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: