May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
در بازدید عباسی نامی از خط ۵ تاکید شد
کد خبر: ۳۸۷۲۵۶
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
0
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در بازدید از خط ۵، از نزدیک مشکلات و موضوعات این خط را بررسی و دستوراتی در جهت افزایش ظرفیت پایانه مهرشهر صادر کرد.

حفاظت بیشتر و دقیق‌تر از پایانه‌های مترو

حامد عباسی نامی در بازدید از خط ۵ با حضور در پایانه مهرشهر از نزدیک وضعیت سوله‌های تعمیر، نگهداری و انبار‌ها را بررسی و برای رفع مشکلات، راهکار‌هایی ارائه کرد.

وی با تأکید بر اینکه پایانه‌ها به عنوان قلب تپنده هر خط برای تأمین جریان ایمن ناوگان در شبکه‌های ریلی شناخته می‌شوند و فرآیند‌های مرتبط با کاهش ریسک در شاخص‌های بهره‌برداری، میزان آماده به کاری قطار‌ها و انجام درست و صحیح و به‌موقع تعمیرات در این فضا انجام می‌شود افزود: حفاظت بیشتر و دقیق‌تر از پایانه‌های مترو باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن تاکید بر رفع نواقص بنا‌های فنی پایانه مهرشهر، مکانیزه کردن دروبین‌ها برای مانیتورینگ انبار‌ها و اورهال دستگاه تر‌اش چرخ؛ از ایجاد یک سوله رنگ اورهال و اضافه کردن فضا برای پارک قطار‌های خط ۵ و توسعه پایانه نیز خبرداد.

نامی همچنین از انشعاب این خط به راه آهن حد فاصله اتمسفر تا کرج در منطقه کلاک استان البرز نیز بازدید کرد و خواستار تعیین و تکلیف موارد حقوقی و حفاظتی این انشعاب شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از بیست و سه سال از بهره برداری خط ۵ متروی تهران می‌گذرد افزود: بعد از گذشت این همه سال، باید مشکلات حفاظتی و امنیتی خط انشعابی بر طرف شود.

نامی تصریح کرد این خط انشعابی با هدف انتقال قطار‌ها از ابتدای بهره برداری مترو راه اندازی شد و در حال حاضر می‌تواند به عنوان یک خط استراتژیک در زمان‌های بحران برای انتقال تجهیزات و یا وسایل امدادیی به مترو مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست شرکت بهره برداری مترو در پایان از انشعاب راه آهن کرج تا مهرشهر به طول ۱۰ کیلومتر، بازدید و رهنمود‌هایی را در جهت بهره برداری و حفاظت از این خط ارایه داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: