May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۵۴۳
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
0
یک نویسنده گفت: تبلیغ نویسندگان در بیلبورد‌های شهری می‌تواند گام مثبتی برای معرفی کتاب‌های خوب باشد و به توسعه کتاب‌خوانی کمک کند.

تبلیغ نویسندگان در بیلبورد‌های شهری راهکاری برای توسعه کتاب‌خوانی

حسینعلی جعفری، رمان‌نویس و مدرس دانشگاه با ابراز خرسندی از نصب بیلبورد‌های نویسندگان مطرح کشور در سطح شهر تهران، بیان کرد: چه چیزی بهتر از کتاب برای تبلیغ و چه کسانی بهتر از نویسندگان برای معرفی وجود دارند؟ کاش مدیریت شهری در سایر شهر‌ها نیز اقدامات مشابهی را انجام می‌دادند و کتاب‌ها و نویسندگانِ هر شهر را معرفی می‌کردند.

وی با بیان این‌که معرفی نویسندگان هر شهر سبب می‌شود که مردم با علاقه‌ای که به وطن خود دارند، به مطالعه آثار این نویسندگان گرایش پیدا کنند، افزود: معرفی نویسندگان در بیلبورد‌های شهری ایده مطلوبی است که از تهران آغاز شده و باید به شهر‌های دیگر ایران سرایت پیدا کند. این نوع تبلیغات سبب می‌شود که نام کتاب‌ها و نویسندگان ملکه ذهن مردم شود و این امر به‌طور طبیعی در گرایش به کتاب‌خوانی موثر است.

جعفری بخش‌های فرهنگی شهرداری‌های سراسر کشور را به الگوگیری از این اقدامِ صورت‌گرفته در پایتخت دعوت و تأکید کرد که این حداقل کاری است که می‌توان در قبال زحمات نویسندگان انجام داد.

این رمان‌نویس با ابراز نگرانی از کاهش شمارگان کتاب‌ها در کشور گفت: برخی کتاب‌ها به تیراژ‌های بالا می‌رسند و چندین‌بار تجدیدچاپ می‌شوند. مشکل اینجاست که ما کتاب‌های خوب را به‌خوبی معرفی نمی‌کنیم. با این حساب، اقدام یادشده می‌تواند گام مثبتی برای معرفی کتاب‌های خوب باشد و به توسعه کتاب‌خوانی کمک کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: