May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۵۴۶
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: این سازمان در هفته کتاب برنامه‌های متنوعی را با محوریت کتاب در مرکز و شهرستان‌ها به اجرا درمی‌آورد.

اجرای برنامه‌های مختلف با محوریت کتاب در مرکز و شهرستان‌ها

سردار عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس درباره اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی گفت: اهمیت کتاب بر کسی پوشیده نیست. جامعه‌ای که از کتاب فاصله بگیرد، حتما به بیراهه خواهد رفت. آن‌هایی که با الهام از کتاب آسمانی و درس‌های زندگی‌ساز آن و همگام با علم روز دنیا پیش می‌روند، مسیر پیشرفت را برای خود و جامعه‌شان هموار می‌کنند.

وی افزود: در کشور ما با سابقه تمدنی بزرگ و ریشه‌های فرهنگی عمیق، نامگذاری هفته‌ای با عنوان کتاب، یادآور این موضوع است که کتاب جزئی از زندگی ما است و اگر در این زمینه برنامه‌ریزی درست و اصولی داشته باشیم، حتما بر قله‌های رفیع دنیا خواهیم نشست. در همه کشور‌های دنیا در کنار بهره‌گیری از علم روز و به‌کارگیری خلاقیت، بخش مهمی از پیشرفت در گرو مطالعه و کتاب است. البته صرف خواندن کتاب سودی ندارد، بلکه عمل به خواندنی‌ها مهم است.

سردار بایرامی در ادامه با قدردانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران برای توجه به مقوله کتابخوانی در جامعه، گفت: سال گذشته برنامه‌های هفته کتاب، منظم‌تر و دقیق‌تر از دوره‌های پیشین برگزار شد و امیدواریم در این دوره هم شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی باشیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در پایان اظهار کرد: اگر هدف از برگزاری هفته کتاب، ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، به‌ویژه ترغیب نسل جوان به کتابخوانی باشد، باید از این فرصت بهره بیشتری ببریم. سازمان ادبیات و تاریخ دفاع نیز در این هفته، برنامه‌های متنوعی را با محوریت کتاب در مرکز و شهرستان‌ها به اجرا درمی‌آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: