نماینده بندرعباس در مجلس از ناتوانی در استفاده از ظرفیت ها انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۷۶۴۴
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی از کیش و قشم به عنوان یک ظرفیت بزرگ یاد کرد و گفت: در حالی که باید از این ظرفیت‌ها بخوبی استفاده کنیم، اما می‌بینیم که فرصت سوزی در دستور کار قرار دارد.

فرصت سوزی، معضل کیش و قشم در جام جهانی قطر

منصور آرامی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه قشم و کیش در جنوب کشور یک سری زیر ساخت‌های طبیعی دارد گفت: قرار گرفتن این جزیره‌ها در میان آب‌های خلیج فارس، ظرفیتی است که بسادگی نمی‌توان ایجاد کرد و در اصل یک نعمت خدادادی است.


وی از جام جهانی قطر به عنوان یک فرصت استثنایی برای مناطق ازاد کیش و قشم یاد کرد و گفت: تاکنون چنین شرایطی نداشتیم و برای اولین بار است که فرصتی می‌خواهد فراهم شود، به همین دلیل باید خیلی تلاش می‌شد.


عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه میتوانستیم فضا‌های لازم را برای توریست ورزشی در این دو جزیره فراهم کنیم گفت: متاسفانه به هیچ عنوان زیر ساخت‌ها برای استقبال از توریست‌های ورزشی فراهم نیست و اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم، در سایه بی توجهی، فرصت بزرگ جام جهانی قطر را از دست دادیم.


وی از نبود فضا‌های مناسب انتقاد کرد و گفت: تنها کمبود زیرساخت از لحاظ عمرانی مطرح نیست، بلکه فرایند‌های خیلی مهمتری باید می‌داشتیم که نداریم که از آن جمله نحوه ورود و خروج، پروازهای، حمل و نقل عمومی و مواردی از این دست خیلی مهم است.


آرامی با تاکید بر اینکه ابتدا باید سیستم حمل و نقل وسیع و روان شود گفت: کسی که از آن سوی دنیا به ایران می‌آید، می‌خواهد برای دیدن جاذبه‌های کشورمان باید، اما جاذبه کشور‌های همسایه به ویژه عمان و امارات بسیار بیشتر است و انگیزه‌ای برای سفر به ایران باقی نمی‌گذارد.

 

بیشتر بخوانید:وضع مسکن ایرانی‌ها بهتر از اروپایی‌ها می‌شود!


وی با تاکید براینکه ایده جذب گردشگر ورزشی جام جهانی ایده خوبی است گفت: قبل از آنکه به جذب گردشگر بیندیشیم باید بتوانیم فضا را فراهم کنیم.


نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه در جذب گردشگر هنوز به آن مرحله از رشد و بلوغ اجرایی نرسیده‌ایم گفت: حتی خوشبینی وجود ندارد که بتوانیم از فرصت جام جهانی استفاده کنیم و علتش هم آن است که در این زمینه کاری نکرده ایم.


وی با تاکید بر اینکه تنها خواستن کافی نیست گفت: فرض بگیریم که تصمیم گرفتیم به گردشگر ورزشی خدمات بدهیم تا شاید تعداد اندکی به ایران بیایند و شاید کسانی هستند که علاقمند هستند ایران را ببینند، اما نباید جاذبه ایجاد کنیم؟

آرامی با ابراز تاسف از اینکه امکانات و شرایط قشم خیلی با کیش فاصله دارد گفت: این در حالی است که کیش هم با ایده آل فاصله بسیاری دارد و حتی ۵۰ درصد ایده آل را هم ندارد.


وی با تاکید بر اینکه اکنون فرصت از دست رفته، اما نباید همه چیز را رها کنیم گفت: اگر اکنون نمی‌شود از فرصت جام جهانی برای جذب گردشگر استفاده کرد، نباید ناامید بود، بلکه با مدیریت درست باید بتوانیم برای سال‌های بعد از این دو جزیره و سایر جزایری که در خلیج فارس هستند، بتوانیم بخوبی استفاده کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: