بیمه ابزاری برای مقابله با حوادث غیر قابل پیش بینی است که از آن به عنوان مدیریت ریسک یاد میشود. اما در بسیاری از موارد برای خرید بیمه، حوادثی پیش آمده که فرد بیمه شونده از اقدام خود پشیمان شده است. بارها شاهد بودیم که فردی برای خرید بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه خودرو، به سوی نمایندگی بیمه حرکت کرده، اما در بین راه تصادف کرده و حتی خسارتهای جبران ناپذیری را شاهد بوده است. همچنین در بسیاری از موارد برای خرید بیمه و رفتن به سوی نمایندگی، وقت زیادی تلف میشود که در نتیجه فرد نمیتواند به کارهای خود برسد. نکته دیگر آنکه خریدار بیمه تا زمانی که بیمه را خریداری نکند، دچار پریشانی روحی است که همین پریشانی باعث میشود نتواند افکار خود را بر روی کارها به ویژه کارهای مهم متمرکز کند.
زیانهای ترافیک و آلودگی هوا
از سوی دیگر ترافیک به عنوان بزرگترین چالش، مانع رسیدن به موقع فرد به مقصد میشود و البته ترافیک به عنوان چالشی جدی چه قبل از حرکت، چه در طول مسیر و چه هنگام بازگشت، همواره اندیشه را آزار میدهد. نکته دیگر آلودگی هواست. اینکه برای رسیدن به نمایندگی بیمه از وسیله نقلیه شخصی یا عمومی استفاده کنیم، هیچ تفاوتی نمیکند، زیرا خودرویی که برای رسیدن به نمایندگی انتخاب میکنیم، در هر صورت آلودگی هوا را بدنبال دارد. اما بدتر این است که آلودگی هوا بر سلامتی فرد اثر منفی میگذارد و زیانی دو جانبه را به همراه دارد.
هزینههای تحمیلی
علاوه بر این بحران ها، باید هزینههای جانبی بسیاری را هنگام خرید بیمه از نمایندگی متحمل شویم. از کرایه حمل و نقل تا دیگر هزینههای احتمالی که حتی فکر آن را هم نکرده ایم، باعث میشود در اندیشه استفاده از راهکار دیگر و البته بهتری باشیم، راهکاری که بتواند سرعت، دقت، آرامش، مدیریت زمان، حفظ سلامت، محیط زیست و بسیاری موارد دیگر را تامین و تضمین کند.
بیشتر بخوانید:سودآوری شرکت بیمه دی در صورتهای مالی شش ماهه نخست سال جاری
ضرورت سفر در فضای مجازی
در این شرایط ارائه خدمات بیمهای در بستر دیجیتال اهمیت ویژهای مییابد. در قالب استفاده از فضای مجازی میتوان زندگی را مدیریت کرد و بحرانها را به حداقل ممکن کاهش داد. به عبارت بهتر به جای سفر در فضای واقعی، میتوان در فضای مجازی سفر کرد. استفاده از خدمات یکی از عوامل متمایزکننده سازمانها برای مشتریان است. امروزه هر دستگاه یا سازمانی سعی میکند با ارایه خدمات در فضای مجازی، در راستای رضایت مشتریان گام بردارد و بتواند در یک رقابت سالم، گوی سبقت را از رقبا برباید. در این راستا شرکت بیمه دی با هدف افزایش رضایت مشتریان خود، اپلیکیشن دیدار را طراحی و پیاده سازی کرده است. مشتریان و نمایندگان میتوانند با نصب اپلیکیشن دیدار، تمامی خدمات بیمهای خود را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز خدماتی انجام دهند. با نصب اپلیکیشن دیدار میتوان به خرید آنلاین انواع بیمهنامه، مشاهده سوابق بیمهای و درمانی، صدای مشتری و بسیاری موارد دیگر پرداخت.
اهمیت دیدار برای نمایندگیها
یکی از مهمترین نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، تاثیر اپلیکیشن دیدار برای نمایندگی هاست. اینکه گمان شود تنها خریداران بیمه باید به این اپ مراجعه کنند، باوری نادرست است، زیرا به همان اندازه که این اپ در خدمت مشتریان است، به نمایندگیها نیز خدمات ارایه میدهد. بی شک سوتفاهمها یا چالشهایی به وجود میآید که سوالاتی را در پی دارد و نمایندگی باید به این سوالات پاسخ دهد. اپلیکیشن دیدار میتواند پاسخ تمامی سوالات را بدهد به ویژه آنکه نمایندگیها نیز میتوانند با استفاده از این اپ، به سرعت مشتریان ثابت خود را بیمه کنند.