در این سال ها که مصرف انواع محصولات سلولزی بالا رفته، پدیده ای به عنوان پک های دستمال کاغذی اقتصادی در بازار رواج پیدا کرده و اتفاقا با فروش بالایی هم مواجه شده است. در این مقاله می خواهیم ببینیم چرا دستمال کاغذی های اقتصادی ارزان تر از دستمال کاغذی های سافت و جعبه ای هستند و چگونه می شود این مساله را تشخیص داد؟

بررسی مواد بازیافتی در دستمال کاغذی اقتصادی؛ چرا ارزان تر است؟

دستمال کاغذی سافت و اقتصادی چیست؟

ابتدا باید بدانیم دقیقا منظورمان از دستمال کاغذی اقتصادی چیست؟ تا بعد از آن به ابعاد مختلف این محصول پرفروش که جزو مصارف روزانه ما محسوب می شود بپردازیم.

به برگ های دستمال کاغذی که دارای درصدی از مواد بازیافتی کاغذ و مقوا هستند، بسته بندی نایلونی دارند، کمی نازک تر می باشند و معمولا دارای تیشوی صد درصد مرغوب و سفید نیستند، دستمال کاغذی اقتصادی گفته می شود. این دستمال ها برای کاهش بیشر هزینه، درون بسته های نایلونی ساده گذاشته می شوند و اکثرا در پک های 10 عددی در بازار موجود هستند.

  • اگر یک شیت یا برگ از دستمال دارای سطحی صاف و کاملا سفید باشد، آن دستمال را سافت می گویند، زیرا مواد بازیافتی کاغذ و مقوا در آن بکار نرفته و از تیشوی صد درصد سفید و مرغوب با قطر استاندارد ساخته شده است.
  • اگر یک شیت یا برگ از دستمال دارای نقطه های سراسری (به دلیل پرچ شدن و قطر کمتر) و رنگی مایل به قهوه ای (خیلی کم) باشد، از مواد بازیافتی برای تولید آن استفاده شده است.

رنج کیفی شیت دستمال کاغذی اقتصادی

حالا که می دانید جریانِ دستمال کاغذی اقتصادی از چه قرار است، می توانیم در مورد رنج کیفیت و تفاوت قیمت آن ها صحبت کنیم.

میزان استفاده از تیشو، قاعدتا بیشتر از مواد بازیافتی است اما درصد استفاده بسیار متفاوت خواهد بود؛ به عنوان مثال شیت هایی با 100 درصد تیشو یا 20 درصد تیشو و 20 درصد مواد بازیافتی کاغذ و مقوا وجود دارد که جزو دستمال کاغذی های اقتصادی خوب محسوب می شود. اما دستمال هایی هم در بازار وجود دارد که درصد استفاده از تیشو و مواد بازیافتی در آن ها برابر و شاید کمتر هم باشد!

زمانی که از یک شیت با درصد بالایی از مواد بازیافتی استفاده می کنید:

  • معمولا با کندن یک برگ کارتان راه نمی افتد!
  • جدا کردن سریع یک برگ از بسته بندی معمولا با پاره شدن شیت همراه می شود
  • به محض برخورد با آب، دستمال شما تبدیل به خمیر خواهد شد و قدرت جذب بسیار پایین است
  • از ظاهری زیبا برخوردار نیستند.
  • اگر بخواهید دستتان را با آن خشک کنید، دوباره باید دستانتان را بشویید!

چرا هر دستمال کاغذی نایلونی ارزان را نمی توان اقتصادی تلقی کرد

مهم ترین نکته اینجاست که بسیاری از مردم گمان می کنند دستمال کاغذی هرچه ارزانتر باشد اقتصادی تر است، اما اصلا اینگونه نیست!

در واقع زمانی که مواد بازیافتی استفاده شده در دستمال زیاد باشد، مجبور می شوید تعداد برگ های بیشتری از بسته جدا کنید و همین امر باعث می شود مصرف برگ ها برای ساده ترین کارها هم بالا باشد.

دستمال کاغذی های اقتصادی 80 تا100 درصد تیشو جزو بهترین انتخاب ها برای خرید این محصول به حساب می آیند و تفاوت چشمگیری با دستمال کاغذی های سافت حس نخواهید کرد.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، وزن یک بسته دستمال است؛ بسیاری از دستمال ها دارای درصد بالایی تیشو هستند اما قطر آن ها بسیار پایین است و کاربرد استانداردی ندارد؛ یک بسته صد برگ دو لا باید حدود 120 گرم وزن داشته باشد.

در واقع با استفاده از دستمال کاغذی 80 تا 100 درصد تیشو(نسبتا مرغوب)، 90 درصد از کاربرد یک برگ سافت با 100 درصد تیشوی درجه یک با قطر استاندارد را تجربه خواهید کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات مشابه، پیشنهادم می کنیم مقاله راهنمای خرید اقتصادی محصولاتی که هر روز استفاده می کنیم را مطالعه نمایید.

بررسی مواد بازیافتی در دستمال کاغذی اقتصادی؛ چرا ارزان تر است؟

تفاوت قیمت دستمال کاغذی اقتصادی با درصد های مختلف

اگر قیمت چند مدل از دستمال کاغذی های اقتصادی را در بازار مشاهده کنید، خواهید دید که برخی از این پک ها قیمتی نزدیک به دستمال کاغذی های جعبه ای و سافت نایلونی دارند و برخی دیگر نزدیک به 40 تا 50 درصد ارزان تر هستند؛ با اینکه هر دو به عنوان دستمال کاغذی اقتصادی فروخته می شوند!

این اختلاف قیمت باعث شده بسیاری از مسئولین خرید شرکت ها، مسافرخانه ها، کارگاه ها و حتی عموم مردم، به سمت این کالا سوق پیدا کنند و با کیفیت پایین آن کنار بیایند!

معرفی دستمال کاغذی اقتصادی خوب در بازار

به عنوان نمونه می خواهیم یکی از برندهای جدید و کمتر شناخته شده اما با کیفیت را برای خرید دستمال کاغذی اقتصادی به شما معرفی کنیم؛ دستمال کاغذی تلما

برند تلما متعلق به شرکت پاک پارس پرند است و در شهر رشت واقع شده، این برند با استفاده از مواد اولیه مرغوب و بسته بندی های زیبا توانسته پرفروش ترین پک دستمال کاغذی اقتصادی در استان گیلان باشد و رضایت بالایی را از مشتریان دریافت کند.

اگر مایل به خرید این محصول هستید می توانید با جست و جو در اینترنت به صفحه خرید کارتنی محصولات تلما با قیمت عمده وارد شده و سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید؛ محصولات برند تلما علاوه بر فروش آنلاین کارتنی، فروش تکی هم دارد و ارسالش رایگان است.

بررسی مواد بازیافتی در دستمال کاغذی اقتصادی؛ چرا ارزان تر است؟

چرا دستمال کاغذی اقتصادی تلما؟

  • استفاده از تیشوی زرین
  • دارای تیشوی 100% سفید و مرغوب
  • وزن بالای برگ ها؛ هر بسته 100 برگ 2 لایه، 121 گرم
  • طراحی چشم نواز
  • بسته بندی با کیفیت استاندارد

بررسی مواد بازیافتی در دستمال کاغذی اقتصادی؛ چرا ارزان تر است؟

حرف پایانی؛ سافت، اقتصادی یا ارزان؟

  • اگر بودجه مناسبی دارید بهتر است دستمال کاغذی های جعبه ای با شیت های صد درصد تیشوی مرغوب و قطور را تهیه نمایید؛ مثل پاپیا
  • اگر بودجه مناسبی دارید اما نمی خواهید زیاد هزینه کنید، پیشنهاد می کنیم دستمال سافت (بسته بندی نایلونی) با تیشوی 100% و قطور را خریداری نمایید؛ مثل دستمال نایلونی 250 برگ دو لا گلرنگ
  • اگر به دنبال یک خرید اقتصادی و مقرون به صرفه هستید، بهترین انتخاب برای شما دستمال کاغذی اقتصادی 80 تا 100 درصد تیشو با قطر استاندارد شیت های اقتصادی است که در پک های 10 عددی در بازار عرضه می شوند. شما می توانید برای صرفه اقتصادی بیشتر، این کالا را به صورت کارتنی با قیمت عمده تهیه کنید، مثل پک 10 عددی دستمال کاغذی اقتصادی تلما؛ سرچ کنید، هست!
  • اگر صرفا می خواهید یک چیزی به نام دستمال کاغذی برای خالی نماندن عریضه داشته باشید، دستمال های نازک و ارزانی که دارای درصد بالایی از مواد بازیافتی می باشند را تهیه نمایید.

در نهایت، بستگی به خودتان دارد که چقدر میخواهید هزینه کنید، اما کسب اطلاع از خریدی که انجام می دهید باعث می شود نیازهای روزمره خود را همواره هوشمندانه و اقتصادی برطرف نمایید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: