April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۸۱۴۰
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
0
شهردار تهران گفت: قرار نیست در بلند مرتبه سازی افراط و تفریط شود و به طور مثال زمانی در کوچه ۶ متری برج می‌ساختند، اما تاکید ما ساخت بلند مرتبه در مکان مناسب است.

قرار نیست در کوچه ۶ متری برج بسازیم

چند روز محمد منان رئیسی؛ رئیس سابق مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در نامه‌ای به شهردار تهران درخصوص برخی از سیاست‌های وی در حوزه شهرسازی هشدار داد. او گفت: از مهمترین کلان پروژه‌هایی که موجبات نگرانی اساتید و نخبگان را فراهم آورده موضوع پروژه TOD است که بارگذاری‌های گسترده حاصل از آن، حدود ۵۰ درصد از مساحت شهر تهران را شامل خواهد شد. به این معنا که نیمی از تهران، مشمول بلند مرتبه سازی و تراکم افزایی در واقع همان تراکم فروشی از طریق بستر‌هایی نظیر کمیسیون ماده ۵ خواهد شد.

امروز علیرضا زاکانی شهردار تهران درخصوص این که آیا نیمی از شهر تهران مشمول بلند مرتبه سازی می‌شود توضیح داد: تهران از مشکل ترافیک رنج می‌برد و بیشترین موضوعی که شهروندان از آن ناراضی هستند ترافیک است همچنین از آلودگی هوا، بد مسکنی و بی مسکنی، از توزیع نا مناسب خدمات در شهر تهران، از ارائه خدمت در حوزه حمل و نقل عمومی، رنج می‌برند.

او ادامه داد: موضوع دیگر بحث بی هویتی معماری شهر تهران و نا امینی ساختمان‌های این شهر است. ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران داریم که همه این اشکالات را کنار هم قرار دهیم به یک راه حل می‌رسیم که ما را از همه اشکالات رهایی بخشد و آن نوسازی و بازطراحی شهر بر محور حمل و نقل عمومی است.

شهردار تهران به ایجاد محله‌های الگو در شهر تهران اشاره کرد و گفت:‌این محلات الگو پیرامون حمل و نقل خاص مترو می‌تواند طراحی شود و در طراحی آن معماری سنتی ایرانی و مسجد محور مورد تاکید است.

زاکانی اضافه کرد:‌محلات الگو محلاتی انسان محور هستند که بتوان پیاده به نزدیک‌ترین ایستگاه مترو رسید.

شهردار تهران تاکید کرد:‌قرار نیست نیمی از تهران بلند مرتبه سازی شود، ما از افراط و تفریط دوری می‌کنیم. نه این که در کوچه‌های ۶ متری برج می‌سازیم و نه در مکانی که می‌توان ساختمان بلند ساخت پرهیز می‌کنیم. مهم این که است که ساختمانی مناسب در مکان مناسب ساخته شود که ایمنی و رفاه برای شهروندان ایجاد کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: