در پی انجام ممیزیهای داخلی که در شهریورماه انجام شد، ممیزی مراقبتی به منظور تقویت اثربخشی فعالیتها و نیز کنترل فرایند استانداردهای اخذ شده صورت پذیرفت.
این ممیزی که استانداردهای اخذ شده ۹۰۰۱ (مدیریت کیفیت)؛ ۱۰۰۰۲ (مدیریت شکایات مشتریان)؛ ۱۰۰۰۴ (پایش و اندازه گیری میزان رضایت مشتری) و ۳۱۰۰۰ (مدیریت ریسک) را مورد آزمون قرار میداد، در تمام سطوح سازمان، مورد ممیزی قرار گرفت.
گفتنی است جلسه اختتامیه ممیزی مراقبتی نیز با حضور تمام مدیران فنی و ستادی بیمه تعاون برگزار و برنامههای آتی نیز تبیین شد.
مریم سلماسی، مدیر ریسک و توسعه سازمان بیمه تعاون در این خصوص مطرح کرد: «انجام ممیزیها سبب میشود تا در شناسایی بهبودها؛ همسویی بیشتر با الزامات استانداردها و رعایت حداقلها برای بهبود کیفیت؛ رضایت سنجی مشتریان و... دقیقتر عمل کرده و نسبت به فراتر رفتن از حداقلها و تلاش برای بهبود مستمر تصمیم گیری صورت پذیرد».
وی افزود: «در این خصوص و با توجه به توجه مدیرعامل مجموعه به انجام تمام الزامات استاندارد، حتی او نیز مورد ممیزی انجام گرفت تا در هیچ سطحی از سازمان، استثناء در فرایندها صورت نپذیرد».
گفتنی است بیمه تعاون در سه سال اخیر با هدف ایجاد اطمینان در دستههای مختلف ذینفعان خود از جمله سهامداران و مشتریان، نظام استانداردهای گوناگونی را در تمامی سطوح سازمانی پیاده سازی کرده و به صورت داوطلبانه و با هدف بهبود مستمر از طرف نهادهای نظارتی مختلف نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است.