April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدارس نامناسب باعث احساس ناامنی و بی اهمیتی شده است
کد خبر: ۳۸۹۶۱۳
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تقدیر از خیرین مدرسه ساز گفت: مدرسه سازی امری مقدس است و تاثیر مستقیمی بر افزایش توان علمی جامعه از سنین کودکی تا دوران دبیرستان دارد.

چشم امید دانش آموزان به خیرین مدرسه ساز

فرهاد بشیری در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه تحصیل علم و دانش در اصل ۲۹ قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته گفت: داشتن سواد به اندازه‌ای اهمیت دارد که قانون اساسی آن را برای دولت ملزم کرده و باید به صورت رایگان صورت بگیرد.


وی با ابراز تاسف از اینکه در شرایط کنونی کسب علم و دانش بسیار هزینه بر است گفت: اگر مردم بتوانند هزینه‌های کسب علم را تامین کنند، خوب است، اما اشکال در اینجاست که هزینه‌های زندگی بسیار بالاست و مردم ناچار هستند بین معیشت و کسب علم، تامین معیشت را انتخاب کنند.


نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی مدرسه را نقطه اتصال آموزگار و دانش آموز با محوریت آموزش و پرورش توصیف کرد و گفت: برای تحقق آموزش و پرورش به مدرسه نیاز است و اگر اماکن مناسبی ایجاد شود، فضایی مناسب برای درس خواندن فرزندان این مملکت به وجود می‌آید که تاثیر مستقیم بر ارتقای سواد و درک دانش آموزان خواهد داشت.


وی با ابراز تاسف از اینکه آموزش و پرورش اعتبار مناسب و کافی برای ساخت، نوسازی و تعمیر مدارس را ندارد گفت: اگرچه اعتبار کافی نیست، اما به هر طریق ممکن باید مدرسه سازی صورت بگیرد که خیرین مدرسه ساز نقش خوبی در این زمینه ایفا می‌کنند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در یک مقطعی ۴ هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی مدارس تخصیص داده شد گفت: در آن مقطع بسیاری از مشکلات مدارس رفع شد.
وی خیرین مدرسه ساز را بازوی آموزش و پرورش توصیف کرد و گفت: با وجود تلاش‌هایی که از سوی خیرین صورت میگیرد، هنوز تا رسیدن به نقطه مناسب فاصله بسیاری داریم.


بشیری با اعلام اینکه وضعیت کلاس‌های درس، فضای آموزشی و مدارس به اندازه‌ای اسفبار است که نیاز به حمایت جدی و گسترده دارد گفت: ساخت مدرسه به یک درک عمومی نیاز دارد که باید با فرهنگسازی به این نقطه برسیم.


وی با تشکر از خیرین مدرسه ساز گفت: خوشبختانه فرهنگ مدرسه سازی با جدیت دنبال می‌شود و خیرین امسال بسیار بهتر از سال گذشته در امر مدرسه سازی همت کردند.


نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با آرزوی اینکه وضعیت خیرین مدرسه ساز روزبه‌روز بهتر شود گفت: چشم امید کودکانی که در کپر‌ها و مدارس فرسوده تحصیل میکنند، به خیرین مدرسه ساز است.


وی با ابراز تاسف از اینکه دانش آموزانی که در کلاس‌های درس نامناسب تحصیل می‌کنند، احساس ناامنی و بی اهمیتی می‌کنند گفت: باید هم مدارس جدید ساخته شود و هم مدارسی که نیازمند مقاوم سازی هستند، با جدیت و سرعت اقدام شود.


بشیری با تاکید بر اینکه فرهنگ مدرسه سازی باید در بین تمام مردم نهادینه شود گفت: متاسفانه توجه لازم به مدارس صورت نمی‌گیرد، زیرا مردم گمان می‌کنند که این وظیفه آموزش و پرورش است، در حالی که مردم باید بدانند بودجه سالانه آموزش و پرورش به هیچ وجه پاسخگوی هزینه‌های مدارس نیست چه برسد به بهسازی و ساخت مدارس جدید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: