کد خبر: ۳۹۰۴۶۹
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
0

پنل ال ای دی یکی از محبوب‌ترین انواع چراغ‌های LED برای نورپردازی و تامین روشنایی فضاهای مختلف از مجله سقف کاذب فضاهای اداری، بیمارستانی، تجاری و حتی در بعضی مواقع مصرف خانگی است. پنل LED با مصرف فوق‌العاده کم خود باعث شده‌اند تا هزینه‌های خرید و نگهداری نورپردازی فضاهای برگ و هم‌چنین تامین روشنایی عمومی آن به طور چشم‌گیری کاهش پیدا کند.

پنل ال ای دی

پنل سقفی LED با نور یکنواخت و بدون خیرگی، شار نوری بالا، مصرف بسیار پایین انرژی و طول عمر بالا یکی از بهترین و بی‌دردسرترین گزینه‌های موجود برای روشنایی انواع فضاهایی است که به نور یکدست و بدون خیرگی در فضای خود نیاز دارند؛ قابلیت نصب پنل ال‌ای‌دی در سه حالت توکار، روکار و آویز نیز یکی از دلایلی است که می‌توان از این چراغ کاربردی و پر مصرف در هر فضایی استفاده کرد.

استفاده زیاد از پنل ال‌ای‌دی در فضاهایی با سقف کاذب و یا تایل باعث شده تا این چراغ در بازار روشنایی به تایل LED نیز معروف شود. در واقع استفاده از پنل سقفی در بین تایل‌های سقف علاوه بر ایجاد ظاهری مدرن و مینیمال باعث ایجاد نظم و هارمونی در سقف می‌شود و فضای آن را یکدست نمایش می‌دهد. برای مثال در ادارت، بیمارستان‌ها و یا بانک‌ها می‌توان به صورت یکی در میان در بین تایل‌های 60 در 60 از پنل 60 وات استفاده نمود و به این ترتیب علاوه بر اینکه روشنایی فضا به خوبی تامین می‌شود، ظاهر بصری جذاب و منظمی نیز در فضا ایجاد می‌شود.

پنل ال‌ای‌دی در بازار روشنایی انواع بسیار متنوعی از لحاظ توان مصرفی، شکل و اندازه دارد اما یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام خرید پنل ال‌ای‌دی باید به آن توجه کنید کیفیت ساخت و عواملی مانند چشمک و یا فیلیکر نداشتن چراغ، شاخص نمود رنگ و یا CRI و البته جنس بدنه و دیفیوزر پنل سقفی است؛ چراکه هنگام استفاده از این چراغ پرکاربرد در انواع فضاهای اداری، بانکی و یا بیمارستانی استفاده از چراغی با کیفیت و بدون فیلیکر و یا چشمک از الزامات نورپردازی است.

کیفیت نور در هنگام فعالیت کارکنان اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید باعث خستگی آن‌ها شود و از طرفی دیگر طول عمر چراغ نصب شده ذر فضاهای مختلف اداری باید بالا باشد تا پرسنل مجموعه درگیر مشکلات و اختلالات تعویض و تعمیر چراغ نشوند. هنگام خرید پنل ال‌ای دی باید علاوه بر توجه به کیفیت ساخت و قطعات چراغ، سراغ تامین کننده‌ای برید که گارانتی و ضمانت‌نامه‌ای معتبر همراه محصول ارائه دهد تا خیالتان از کیفیت آن راحت باشد. برای مثال اکووات ضمانت تعویض بی قید و شرط سه و پنج ساله همراه چراغ‌های خود ارائه می‌دهد و بدین‌تریب شما می‌توانید هنگام بروز هرگونه مشکل در چراغ آن را با چراغی نو و گارانتی جدید تعویض نمایید.

پنل ال‌ای‌دی به واسطه‌ی ایجاد نور یکنواخت در فضا، از ایجاد سایه و نقاط تاریک و روشن و با کنتراست زیاد جلوگیری می‌کند و برای تامین نور عمومی بسیار مناسب است و به همین دلیل هم استفاده از این پنل‌ها فقط به فضاهای اداری محدود نمی‌شود. در فروشگاه‌های بزرگ و مراکز تجاری نیز یکی از بهترین‌ گزینه‌های موجود برای تامین روشناییی عمومی فضا و مشاعات پنل ال‌ای دی است. البته باید دقت کرد که برای استفاده از پنل سقفی در فضای تجاری مانند فروشگاه و شوروم باید حتما از پنلی استفاده کرد که علاوه بر راندمان نوری بالا، شاخص نمود رنگ بالای 80 (CRI>80) نیز داشته باشد تا رنگ واقعی اجسام و محصولات فروشی را نمایش دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پنل ال‌ای‌دی و یا مشاوره رایگان نورپردازی فضای خود با مهندسین فنی تیم اکووات در تماس باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: