May 2024 08 / چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر فنی دامپتراک دلتا راه ماشین از فاصله دانشگاهها با صنعت خبرداد
کد خبر: ۳۹۱۷۸۵
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
مدیر فنی دامپتراک دلتا راه ماشین در پاسخ به اینکه برای تولید ماشین آلات، تا چه اندازه به خارج وابسته هستیم و آیا می‌توانیم ماشین الات را بدون نیاز به خارج تولید کنیم گفت: دلتا راه ماشین تنها در مورد قطعاتی که دارای تکنولوژی بالایی هستند و در مواردی که تولید قطعات صرفه اقتصادی ندارد، اقدام به واردات از خارج کشور می‌کند.

دانش بنیان نیازمند حمایت و  هدایت

سالهاست که با تحریم‌های گسترده رو به رو هستیم. کشور‌ها با ایران معامله نمی‌کنند و اگر هم معامله کنند، برای بازگرداندن ارز با مشکلات جدی رو به رو هستیم. نفت را با مشکلات بسیاری می‌فروشیم و برای خرید ماشین آلات، فناوری و علم نیز با چالش‌های بسیاری رو به رو هستیم. اما نکته مهم اینجاست که توانسته ایم با روش‌های خاص از جمله مهندسی معکوس، تا حدود بسیاری نیاز‌های کشور را تامین کنیم.

داوود تیموری منش در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه ا ز توان علمی و دانش لازم برای تامین و تولید قطعات و ماشین آلات برخوردار هستیم گفت: البته اگر تیراژ قطعات مصرفی، بالا باشد، تولید آن از نظر اقتصادی به صرفه می‌شود، در نتیجه تولید در داخل توجیه دارد و این قبیل قطعات با درصد بالاتری به صورت بومی در داخل تولید می‌شود.


وی از رشد تولید قطعات در داخل کشور خبر داد و گفت: در دلتا راه ماشین تقریباً ۴۰ تا ۶۰ درصد قطعات ماشین آلات مختلف در داخل ایران تولید می‌شود و به غیر از موارد خاص، نیازی به واردات قطعه از خارج نداریم.


مدیر فنی دامپتراک دلتا راه ماشین در خصوص نامگذاری سال و تاکید رهبری بر دانش بنیان گفت: با توجه به اهمیت دانش بنیان و تاکید رهبری، ارتباط صنعت با دانش بنیان‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا دانشگاه و دانش بنیان می‌تواند مشکلات کشور را حل کند گفت: متاسفانه دانشگاه‌ها با صنایع هماهنگ نیستند و تدریس‌های دانشگاهی بیشتر تئوری است به نوعی که در ارتباط با سیستم‌ها و ماشین آلات تولید و برخی قطعات هماهنگ نیستند.

تیموری منش با هشدار نسبت به اینکه دانشی که در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود، با فناوری روز فاصله دارد و نیاز صنعت را تامین نمی‌کند گفت: با وجود فاصله دانشگاه با نیاز صنعت و تولید، بسیاری از افراد به صورت انفرادی، با فعالیت و مطالعات شخصی، دانش و اطلاعات مورد نیاز صنعت را فرا می‌گیرند و به تولید قطعات، ماشین آلات و نیاز‌های کشور می‌پردازند.


وی با تاکید بر اینکه دانش بنیان در ایران به صورت اشتباهی جا افتاده گفت: در بعضی بخش‌ها که به صورت فردی و شخصی شروع به تحقیق و توسعه می‌کنند، پس از مدتی کوتاه فرد از نظر مالی، فکری و علمی دچار ضعف شده و کنار زده میشود، در صورتی که در کشور‌های پیشرفته، برای تحقیق و توسعه به صورت پلکانی از افراد مختلف استفاده می‌شود.


مدیر فنی دامپتراک دلتا راه ماشین با اعلام اینکه کشور‌هایی که به دانش اعتقاد دارند، یک کار یا پروژه را با توجه به صبر، تحمل و سواد فرد، به او می‌سپارند و دست به دست تا رسیدن به هدف نهایی اجرایی می‌کنند.
وی با تاکید بر حمایت از دانش و متخصصان گفت: حمایت‌های به موقع و لازم می‌تواند از نظر برنامه ریزی، اندیشه و چیدمان استعداد‌ها در کنار هم موثر باشد و با تامین مالی، مسیر را هدایت کرده تا به نتیجه نهایی برسد.

تیموری منش با تاکید بر اینکه حمایت از تولید، تخصص و دانش به هدایتگر نیاز دارد گفت: این هدایتگر می‌تواند دولت، یک تاجر، یک کارخانه دار، یک دانشمند یا هر شخص حقیقی و حقوقی باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: