کد خبر: ۳۹۲۱۸۷
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
0

images_1675501205.jpg

آموزش نصب دوربین مداربسته بسته به نوع تجهیزاتی که خریداری کرده‌اید، متفاوت خواهد بود. اگر یک دوربین امنیتی مخصوص فضای باز و بدون سیم تهیه کرده باشید، روند کمی متفاوتی را نسبت به نصب یک دوربین امنیتی داخلی است که از کابل برق استفاده می‌کند، پیش رو خواهید داشت. به همین خاطر مهم است که این روند را به کارشناسان سپرده و بدون آگاهی کافی، دست به آچار نشوید.

برای درخواست نصب دوربین مداربسته کافیه به سایت آبی تِک سر بزنید.

نحوه نصب دوربین مداربسته

پیدا کردن موقعیت مکانی مناسب

نصب دوربین مدار بسته در منزل و دیگر امکان یک شرط اصلی دارد. اینکه بدانیم در کدام موقعیت مکانی تجهیزات را قرار دهیم تا بهترین نتیجه را به دست آوریم. این مسئله به صورت مستقیم بر خرید شما نیز تاثیر می‌گذارد؛ زیرا دوربینی که برای نصب در یک باغ نیاز است با دوربین‌های مناسب محیط‌های داخلی مانند خانه و یا دفتر، تفاوت دارند.

پس در وهله اول باید تصمیم بگیرید که کدام هدف برای شما مهم است. در ادامه می‌توانید دوربین خود را در جایی قرار دهید که به بهترین وجه بتواند تصاویر را به شما نشان دهد. اگر خودتان یک دوربین می‌خرید و می‌خواهید آن را به صورت حرفه‌ای نصب کنید، باید از اصول آموزش نصب دوربین مدار بسته فنی و حرفه ای استفاده کنید. اما اگر این مسئله را به صورت خرید و پشتیبانی نصب از طرف یک شرکت معتبر در نظر گرفته‌اید، نیاز به جستجوی بیشتر ندارد.

البته در مورد دوم به جای جستجوی آموزش نصب دوربین مداربسته، مهم است که هزینه نصب را در نظر بگیرید. شاید این گزینه در بودجه بندی شما را اذیت کند؛ اما اطمینان خاطر خواهید داشت که مراحل به درستی پیش رفته‌اند.

البته اینکه چقدر هزینه می‌پردازید، بسته به نوع دستگاهی که خریداری شده و به طور بالقوه عوامل دیگری مانند موقعیت مکانی شما نیز تفاوت خواهد داشت. اما پیشنهاد ما این است که به دنبال نصب رایگان نباشید مگر اینکه اطمینان حاصل کنید خدمات دریافتی به طور کامل انجام می‌شوند.

داخل یا بیرون محیط؟

بزرگ‌ترین تفاوت بین دوربین‌های داخلی و خارجی، توانایی آنها در تحمل نمودن آب و هوا است. آخرین چیزی که می‌خواهید این است که دوربین جدیدتان در اولین زمستان سال خاموش شود. دمای عملکرد و استفاده تایید شده برای دوربینی که می‌خواهید بخرید را بررسی کنید. حتما مدل‌های مناسب شرایط خود را پیدا خواهید کرد. پس از آن می‌توانید به دنبال آموزش نصب و سیم کشی دوربین مدار بسته باشید. همچنان توصیه می‌کنیم که اگر نتوانستید مراحل را پیش ببرید، کارشناس این حوزه را خبر کنید.

محل نصب دوربین امنیتی داخلی

نصب دوربین داخلی می‌تواند به آسانی یافتن نقطه مناسب، وصل کردن آن، روشن کردن و همگام سازی آن با برنامه موبایل یا دسکتاپ شما باشد. ممکن است حین آموزش نصب دوربین مداربسته متوجه شوید که به سوراخ کردن دیوار با دریل نیاز دارید. اما جالب است بدانید که اکثر دوربین‌های داخلی که با آنها برخورد کرده‌ایم به چیزی بیشتر از پیچ گوشتی نیاز ندارند.

یک دوربین داخلی خوب باید میدان دید مناسبی داشته باشد که با پیدا کردن یک مکان مناسب می‌توانید آن را به دست آورید. بهترین مکان‌ها دارای دید واضحی از اتاق، مکانی برای مخفی کردن دوربین از دید سارقان و تردد بسیار کم (برای جلوگیری از جدا کردن دوربین از برق یا ضربه زدن به سیم) خواهند بود.

محل نصب دوربین امنیتی داخلی

خرید دوربین مناسب با آموزش نصب دوربین مداربسته

حتما زمان جستجوی آموزش نصب دوربین مدار بسته رایگان متوجه انواع مختلف این تجهیزات شده‌اید. در نتیجه متوجه هستید که با خرید دوربین IP بهترین نتیجه را به دست می‌آورید. این محصولات نوعی دوربین فیلمبرداری دیجیتال هستند که داده‌های کنترلی را دریافت کرده و آنها را از طریق اینترنت به گوشی یا لپ تاپ ما ارسال می‌کنند. در این مرحله باید نصب دوربین مدار بسته روی گوشی را هم مورد توجه قرار دهید تا بتوانید کنترل‌های امنیتی را از راه دور انجام دهید. این محصولات برخلاف دوربین‌های مداربسته آنالوگ (تلویزیون مدار بسته)، به هیچ دستگاه ضبط محلی نیاز ندارند، بلکه فقط به یک شبکه محلی نیاز خواهند داشت.

همچنین برخی از دوربین‌های IP برای مدیریت ضبط، ویدیو و آلارم به NVR (ضبط کننده ویدیوی شبکه) نیاز دارند. زمان بررسی آموزش نصب دوربین مداربسته متوجه خواهید شد که این تجهیزات دیجیتال هستند و از طریق کابل Cat5 (شبکه) یا WiFi متصل می‌شوند. وضوح دوربین‌های IP برحسب مگاپیکسل اندازه گیری می‌شود و سهولت استفاده از Plug & Play را فراهم می‌کند.

راه اندازی DVR و آموزش نصب دوربین مداربسته

ضبط‌کننده‌های ویدیویی دیجیتال (DVR)، سیگنال‌های آنالوگ دوربین مداربسته را به فرمت دیجیتال تبدیل می‌کند. اطلاعات را در یک هارد دیسک ذخیره کرده و همچنین برای پخش زنده، ویدیو را به دستگاه‌های دیگر شبکه ارسال می‌کند. در این مرحله مهم است که بتوانید تنظیمات مربوط به DVR دوربین را انجام دهید.

برای این کار باید در وهله اول مانیتور مناسب خود را انتخاب کنید. اگر دوربین دارای ورودی HDMI است، مانیتور هم باید از این اتصال پشتیبانی کند. همچنین نیاز دارید که نصب دوربین مدار بسته روی گوشی را هم یاد بگیرید. پس از آن رزولوشن یا همان کیفیت تصویر خود را تنظیم خواهید کرد. بررسی و تست‌های لازم برای این بخش از قسمت Setting انجام می‌شود.

کیفیت تصویر شما باید مطابق با کیفیت مانیتور تنظیم شود. برای نمونه اگر لپ تاپ شما 1080 پیکسل باشد باید کیفیت تصویر دوربین را با 1920x1080 مشخص کنید. پس از این مرحله، تنظیم رنگ، تنظیم روز و ساعت و نامگذاری کانال‌ها را انجام دهید. فراموش نکنید که تنظیم میزان حساسیت دوربین هم در همین مرحله انجام می‌شود.

راه اندازی دوربین مداربسته

بررسی گسترش سیگنال NVR

برای تکمیل آموزش نصب دوربین مداربسته باید بگوییم که فاصله بین NVR و دوربین IP تا حدی محدود است. فراتر رفتن از آن منجر به قطع ارتباط با دوربین IP شده و بنابراین عملکرد دوربین متوقف می‌شود. اما روش‌هایی برای افزایش قدرت سیگنال وجود دارد. توصیه ما این است که با این 3 روش اصلی برای گسترش سیگنال NVR پیش بروید.

  • فعال کردن تکرارگر یا ریپیتر (Repeater) داخلی در دوربین IP

  • سوئیچ شبکه

  • استفاده از یک روتر وای فای

DVR یا NVR را برای پخش زنده به اینترنت وصل کنید

حتما زمان بررسی آموزش نصب دوربین مدار بسته فنی و حرفه ای به این نکته رسیده‌اید که دو روش برای اتصال به دستگاه DVR یا NVR از طریق تلفن همراه یا رایانه شخصی وجود دارد:

  1. راه‌ اندازی مسیر غیر مستقیم (سیستم‌های آنالوگ) اتصال آسان‌تری دارد؛ اما جریان آن کندتر است.

  2. مسیر مستقیم (سیستم‌های دیجیتال) کمی پیچیده‌تر هستند؛ اما تصاویر را سریع‌تر پخش می‌کنند.

اکثر اوقات به دلیل شرایط جوی و یا نصب نامناسب، سیستم غیر مستقیم دچار آسیب می‌شود و سرورهای دوربین نیز خاموش خواهند شد؛ بنابراین دسترسی ما به تصاویر هم دچار چالش می‌شود. این مسئله کاربر را به تهیه سیستم‌های دیجیتال تشویق می‌کند.

بررسی اعلان‌های ایمیل پس از آموزش نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مدار بسته در منزل یا هر مکان دیگری که در نظر دارید، با بررسی ارسال‌های موفقیت هشدار به پایان می‌رسد. تقریبا هر کسی که وارد ساختمانی شود می‌داند که مردم برای محافظت از وسایل خود به نصب سیستم‌های دوربین مداربسته روی آورده‌اند. زمان تکمیل آموزش نصب دوربین مداربسته خود فراموش نکنید اگر دزد واحد ذخیره‌ سازی ویدیو (DVR یا NVR) را نیز بدزدد، سیستم دوربین مداربسته بی‌معنی می‌شود.

بنابراین، جایگزین مناسبی که می‌توان برای این مهم در نظر داشت، دریافت یک نسخه پشتیبان از داده‌ها است که سارق از آن اطلاعی ندارد. می‌توانیم این کار را با استفاده از ویژگی تشخیص حرکت در DVR یا NVR انجام دهیم که در صورت شناسایی حرکت، عکس‌های فوری را به ایمیل (یا در صورت تنظیم به پیام کوتاه) ارسال می‌کند.

تکرار یک نکته مهم

فرقی ندارد که به دنبال آموزش نصب دوربین مدار بسته رایگان باشید و یا این مهم را به کارشناسان بسپارید. در هر دو حالت این شما هستید که انتخاب می‌کنید فضای ذخیره سازی داده‌های دریافتی چگونه تنظیم شود. اکثر دوربین‌های امروزی فضای ذخیره‌سازی ابری را به‌ عنوان راهی برای دریافت ارائه می‌کنند. اما برخی از افراد همچنان فضای ذخیره‌سازی محلی را برای حفظ حریم خصوصی و راحتی آن ترجیح می‌دهند.

گزینه‌های ذخیره سازی محلی بسته به دوربین متفاوت هستند و ممکن است شامل این گزینه‌ها باشند:

  • کارت‌های microSD

  • درایوهای USB

  • دستگاه‌های ضبط ویدیوی دیجیتال (DVR)

  • دستگاه‌های ضبط ویدیوی شبکه (NVR)

اگر از فضای ذخیره‌ سازی محلی استفاده می‌کنید، باید آموزش نصب و سیم کشی دوربین مدار بسته را در نظر بگیرید و دوربین را دور از دسترس قرار دهید. با این حال، اگر آموزش نصب دوربین مداربسته با ذخیره ‌سازی ابری را در دارید، می‌توانید فیلم را از طریق تلفن یا برنامه‌های دسکتاپ خود مشاهده کنید. گرچه حفاظت از دوربین در این وضعیت هم مهم است؛ اما می‌توان بدون توجه به وضعیت دوربین، به مدارک دسترسی داشت. زیرا شما پشتیبانی لازم از اطلاعات را دریافت کرده‌اید.

کلام آخر

آموزش نصب دوربین مداربسته مسئله سخت و پیچیده‌ای نیست؛ اما مستلزم دقت فراوان است. این تمرکز و توجه را باید زمان انتخاب مکان مناسب برای نصب و همچنین تنظیمات داخلی برای دریافت اطلاعات در نظر گرفت. به همین خاطر است که پیشنهاد می‌کنیم اگر اصطلاحا دست به آچار نیستید و نمی‌توانید چنین سیستم‌هایی را راه اندازی کنید، با صرف هزینه مناسب، نصب آن را به متخصصان بسپارید.

برای مشاهده قیمت همکاری دوربین مداربسته کافیه به وبسایت آبی تِک سری بزنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: