کد خبر: ۳۹۲۲۵۱
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
بانک صادرات ایران برای تامین تسهیلات بانکی در صنعت داروسازی و تامین داروی مورد نیاز، کشور اقداماتی در جهت رفع مشکلات نقدینگی و رفع کمبود نقدینگی در کشور را انجام داده است.

بانک صادرات در جهت حمایت از سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران یک سازمان دولتی زیرمجموعهٔ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ در شورای‌عالی اداری تصویب و تشکیل شد. مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذا و داروی وزارت بهداشت می‌باشد.

 

شیوه‌های حمایت از سلامت مردم در مواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکار‌های کاهش انگیزه‌های قاچاق و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی، از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار دارد و نظارت و کنترل وضعیت با کمک مجامع صنفی و ارگان‌های ذی‌ربط ازجملهٔ اقدامات سازمان غذا و داروی ایران می‌باشد.

 

وظائف این سازمان عبارتند از: تدوین و ارائه سیاست‌ها، برنامه‌ها و خط‌مشی‌های دارویی، غذایی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی، بیولوژیک، شیر خشک، تجهیزات، اقلام و ملزومات پزشکی مصرفی و غیر مصرفی و اقلام بسته‌بندی و اسباب‌بازی. تعیین، تدوین و اعلام ضوابط، ویژگی‌ها و مقررات مربوط به واردات، صادرات، تهیه، تولید، انبارش، حمل و نقل، توزیع، عرضه و انهدام مواد، محصولات و فراورده‌های یادشده، می باشد.

 

بیشتر بخوانید: رونمایی از اقدامات وسیع بانک صادرات ایران در یک ماه+(فیلم)



بانک صادرات ایران برای تامین تسهیلات بانکی در صنعت داروسازی و تامین داروی مورد نیاز، کشور اقداماتی در جهت رفع مشکلات کمبود دارو و رفع کمبود نقدینگی در کشور را  انجام داده است.

 

در واقع باید گفت که واردات دارو و صنعت دارو سرمایه بر است و نیاز به بودجه تعریف شده دارد، صنعت دارو سازی در کشور باید اقداماتی در جهت سرمایه ساز انجام دهد تا جذب سرمایه گذار را آسان تر کند. سرمایه گذاری در صنعت داروسازی کشور با توجیه اقتصادی، می‌تواند سرمایه گذاران را جذب خود کند، شرکت‌های داروسازی هم باید طرح‌هایی با توجیه اقتصادی به بانک‌ها ارائه دهند.

حمایت بانک‌ها به ویژه بانک‌های دولتی چون بانک صادرات ایران از صنعت داروسازی کشور که بعضا ارائه این تسهیلات برای بانک‌ها در این شرایط تورم، توجیهی نداشته است، اما برای حمایت از صنعت دارویی و رفع مشکلات  کمبود دارو با جذب سرمایه‌گذار حمایت می‌شوند. قطعا بانک‌ها در جهت تامین مشکلات دارو هم همیشه حامی بودند.

با اقدامات بانک صادرات ایران کمبود‌های دارویی در کشور به موقع تامین و رفع شد. معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو از بانک صادرات ایران به دلیل کمک به تأمین به موقع دارو و تولید پایدار و مستمر آن در کشور قدردانی کرد.

 

سیدحیدر محمدی با ارسال نامه‌ای خطاب به سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل این بانک از حمایت بانک صادرات ایران برای پرداخت ٥ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دارویی و کمک به جلوگیری از بروز بحران ناشی از کمبود دارو در کشور و استمرار تولید آن قدردانی کرد.

 

بانک صادرات ایران تامین مالی واحد‌های تولیدی و اقتصادی از جمله صنایع غذایی و دارویی کشور را به عنوان بخش‌های حائز اهمیت و دارای اولویت مدنظر داشته و همراستا با سیاست‌های کلان اقتصادی از این بخش‌ها با جدیت حمایت خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: