May 2024 08 / چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۳۸۶
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
0

کیف پول های ارز دیجیتال چین لینک به دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم شده و برای ذخیره سازی و ارسال و دریافت رمز ارز LINK استفاده می‌شوند.

چین لینک یک شبکه غیر متمرکز از اوراکل‌هاست که برای دریافت داده از دنیای واقعی و انتقال آن به داخل قراردادهای هوشمند روی بلاک چین استفاده می‌شود. این شبکه دارای یک رمز ارز محلی به نام لینک (LINK) است. برای ذخیره‌سازی و ارسال و دریافت چین لینک به کیف پول پشتیبان آن نیاز است که در این مطلب، به معرفی بهترین والت های این ارز دیجیتال می‌پردازیم.

images_1675850593_63e37361d4bab.png

چین لینک چیست؟

چین لینک یک شبکه غیر متمرکز از اوراکل‌هاست که برای اتصال قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاک چین به برنامه‌های دنیای واقعی استفاده می‌شود. برای این کار، این شبکه اسمارت کانترکت‌ها را به رویدادهای خارجی، داده‌ها و شبکه‌های پرداخت متصل می‌کند.

چین لینک دارای دو عنصر اصلی در معماری خود است: زیرساخت درون زنجیره‌ای که از قراردادهای بلاک چین اتریوم برای ساخت اوراکل‌های داده استفاده می‌کند، سپس این اوراکل‌ها درخواست داده‌های برون زنجیره‌ای را ارسال می‌کنند. بدین ترتیب، چین لینک خلاء و فاصله میان قراردادهای هوشمند (درون زنجیره‌ای) و اپلیکیشن‌های دنیای واقعی (برون زنجیره‌ای) را از بین می‌برد.

کیف پول چین لینک چیست؟

لینک (LINK) ارز دیجیتال محلی شبکه چین لینک و یک توکن ERC20 مبتنی بر شبکه اتریوم است، اما نسخه‌های دیگر آن روی بلاک چین‌های بایننس اسمارت چین (BEP20)، سولانا (SPL)، فانتوم (FANTOM)، پالیگان (POLYGON)، هارمونی (HRC20)، اولانچ (AVALANCHE) و بسیاری دیگر نیز عرضه شده است.

بنابراین، از تمام کیف پول‌های پشتیبان این شبکه‌ها می‌توان برای ذخیره و ارسال و دریافت توکن لینک استفاده کرد. کیف پول‌های ارز دیجیتال در کل به دو دسته گرم (Hot Wallet) و سرد (Cold Wallet) تقسیم می‌شوند که ویژگی‌های متفاوتی دارند. البته پیش از انتخاب بهترین کیف های پول ارز دیجیتال چین لینک باید یک سری نکات کاربردی را در نظر بگیرید:

  • امنیت: مواردی نظیر احراز هویت دو عاملی، قفل بیومتریک و تشخیص چهره و رمز عبور اضافی باعث افزایش امنیت والت‌های رمز ارزی می‌شوند.

  • رابط کاربری: ارسال و دریافت ارز دیجیتال باید از طریق کیف پول‌ها ساده باشد. از جمله گزینه‌های ضروری موجود در هر والتی شامل امکان مشاهده موجودی، کپی کردن آدرس و اسکن کد QR هستند.

  • پشتیبانی از دیفای: چین لینک یکی از پروتکل‌های اصلی در قلب پروژه‌های امور مالی غیر متمرکز است. بنابراین برای تعامل با پروتکل‌های این حوزه به یک کیف پول پشتیبان آن نیاز دارید.

کیف پول های گرم ارز دیجیتال چین لینک

images_1675850643_63e37393b2f23.png

کیف پول گرم یا هات والت نوعی برنامه نرم افزاری برای اندروید و iOS موبایل، دسکتاپ کامپیوتر، افزونه مرورگر و وب است که امکان دانلود و نصب رایگان آن‌ها روی دستگاه وجود دارد.

کیف پول‌های گرم کلیدهای خصوصی ارز دیجیتال را در داخل خود نگهداری کرده و رابط کاربری بسیار راحتی دارند. البته به‌خاطر اتصال دائمی این والت‌ها به اینترنت، نسبت به والت‌های سخت افزاری بیشتر در معرض هک و سرقت رمز ارزها هستند. از طرفی هم تا کنون نسخه‌های جعلی برخی از کیف پول‌های مشهور نظیر اتمیک والت در اینترنت منتشر شده است. بنابراین همیشه از طریق منابع رسمی این برنامه‌ها را دانلود کرده و هیچ‌گاه عبارت بازیابی تولیدی توسط والت را درون خود دستگاه ذخیره نکنید.

از جمله کیف پول های گرم پشتیبان ارز دیجیتال چین لینک می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تراست والت (Trust Wallet) : محبوب‌ترین ولت رمز ارزی موبایل با پشتیبانی از اپلیکیشن‌های غیر متمرکز دیفای که علاوه بر توکن LINK، از بالای 10,000 رمز ارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

  • متامسک(MetaMak: کیف پول موبایل و افزونه مرورگر پشتیبان توکن‌های اتریومی و بایننس اسمارت چین و بسیاری دیگر از بلاک چین‌ها.

  • برد والت (Bread Wallet) یا BRD یک کیف پول ساده و امن برای موبایل با پشتیبانی از بالای 70 رمز ارز به همراه ویژگی‌های امنیتی خوب.

  • اتمیک والت (Atomic Wallet) یکی از بهترین کیف پول های غیر امانی موبایل و کامپیوتر که علاوه بر چین لینک، از بالای 300 ارز دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری ساده و امنیت خوب این ولت آن را به یکی از گزینه‌های محبوب کاربران تبدیل کرده است.

  • کوینومی (Coinomi) یکی از قدیمی‌ترین کیف پول های موبایل و کامپیوتر برای ویندوز، مک و لینوکس با پشتیبانی از بالای 1700 رمز ارز و امنیت بالا.

کیف پول های سرد ارز دیجیتال چین لینک

کیف پول سرد نوع دیگری از حافظه ذخیره‌سازی است که به صورت آفلاین ارزهای دیجیتال شما را در یک محل امن نگهداری می‌کند. این ویژگی مهمترین مزیت والت‌های سرد نسبت به نوع گرم محسوب می‌شود. حافظه‌های سرد خود به دو دسته کیف پول سخت افزاری و کیف پول کاغذی تقسیم می‌شوند.

کیف پول‌های سخت افزاری شبیه به یک حافظه USB هستند که برای انجام تراکنش، باید آن‌ها را به یک کامپیوتر متصل کرد. پیپر والت‌ها نیز از طریق یک وبسایت به تولید کلید خصوصی و عمومی رمز ارز مورد نظر می‌پردازند که بعدا می‌توان آن‌ها را روی کاغذ چاپ کرد. شاید بتوان گفت مهمترین عیب والت‌های سخت افزاری، هزینه‌بر بودن آن‌هاست. ارزان‌ترین کیف پول های سخت افزاری از حدود 50 دلار و گران‌ترین آن‌ها تا حدود 600 دلار قیمت دارند.

از جمله محبوب‌ترین کیف پول های سخت افزاری پشتیبان ارز دیجیتال چین لینک عبارتند از:

  • لجر نانو اس و ایکس: لجر نانو (Ledger Nano) دارای دو مدل والت سخت افزاری به نام اس (S) و ایکس (X) است که علاوه بر توکن لینک، از بالای 5000 رمز ارز نیز پشتیبانی می‌کند. امنیت مهمترین ویژگی شناخته‌شده در کیف پول های لجر است که به دلیل عدم اتصال به اینترنت و ذخیره کلیدهای خصوصی در چیپ امنیتی خود، کار هک و سرقت دارایی‌های کریپتویی را بسیار دشوار و غیر ممکن کرده‌اند.

  • ترزور (Trezor) کیف پول سخت افزاری ترزور نیز همانند رقیب خود دارای دو مدل به‌نام وان (One) و تی (T) است که هر دوی آن‌ها از نسخه ERC20 توکن لینک پشتیبانی می‌کنند. ترزور دارای طراحی متن باز با پشتیبانی مشتری عالی است.

  • الیپال (Ellipal) : الیپال یکی دیگر از والت های سخت افزاری با پشتیبانی از بالای 10,000 کوین و توکن از جمله چین لینک است. نسخه‌های ERC20 ،BEP20 و HRC20 رمز ارز لینک در این کیف پول پشتیبانی شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: