کد خبر: ۳۹۲۴۴۸
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
0
در حالی که اعتبار مورد نیاز یارانه آرد در سال آتی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، در تبصره ۱۴ تنها ۵۶ همت به صورت مستقیم برای این منظور لحاظ شده است.

اما و اگر‌های تامین مابه التفاوت اعتبار ۱۰۰ همتی یارانه آرد

اخیرا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گزارشی درخصوص عمکلرد تبصره ۱۴ قانون بودجه فراهم کرده که مطابق با مفاد تبصره (۱۴) لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، اعتبارات پیش بینی شده با عنوان یارانه نان که به صورت مستقیم اختصاص یافته است ۵۶ هزار میلیارد تومان می‌باشد، این درحالی است که برآورد اعتبارات مورد نیاز برای این بخش برای سال آینده بیش از ۱۰۰ هزارمیلیارد تومان است.

از سوی دیگر مطابق با مفاد جزء (۶) بند (الف) تبصره (۱۴) لایحه بودجه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها مکلف گردیده است تا منابع حاصل از حذف یارانه خانوار‌های غیرمشمول حمایت دولت و مالیات بر ارزش افزوده گاز و فرآورده‌های نفتی به مبلغ ۴۸.۵ هزار میلیارد تومان را برای تأمین یارانه نان اختصاص دهد، این درحالیست که مطابق با حکم تکلیفی ماده (۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده، منابع دریافتی از مالیات بر ارزش افزوده گاز و فرآورده‌های نفتی بایستی در منابع عمومی و در بودجهشهرداری‌ها مورد استفاده قرار بگیرد، لذا اختصاص مجدد آن به عنوان یارانه نان با ابهام مواجه می‌باشد.

با توجه به نکات مطرح شده برای تامین ما به التفاوت یارانه آرد، چاره‌ای جز حذف یارانه خانوار‌های مختلف به میزان حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان نیست. به این ترتیب احتمالا ۱۵ درصد کل اعتبار ۳۰۰ همتی پرداخت یارانه نقدی در سال آتی حذف خواهد گردید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: