کد خبر: ۳۹۳۲۵۹
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
0

سنندج پایتخت کردستان، شهری با مردم هنرمند و طبیعتی بکر و حیرت‌آور در دامنه کوه‌های زاگرس شهری منحصر به فرد است که باید از نزدیک دید. تماشای مردمی خونگرم و مهربان با لباس‌های رنگارنگ، فضای سبز فرحبش با هوایی دلچسب، در کنار تعداد زیادی آثار و اماکن تاریخی که شما را مسحور خود می‌کند، تنها در سفر به سنندج کردستان می‌توان تجربه کرد. اگر برنامه سفر به سنندج را دارید، به خصوص در بهار که هوای فوق‌العاده‌ای دارد، پیش از بررسی هتل های سنندج و تهیه بلیط، با جاذبه‌های این شهر آشنا شوید.

جاذبه هایی که در سنندج نباید از دست بدهید

عمارت سالار سعید

موزه سنندج یا عمارت سالار سعید خانه‌ای قدیمی ساخته شده از سنگ و آجر و چوب است و پنجره‌های ارسی رنگارنگ آن زیبایی این عمارت قدیمی را دو چندان کرده است. با قدم زدن در قسمت‌های مختلف این موزه، علاوه بر حال و هوای خانه‌های قدیمی می‌توانید آثار و اشیاء قدیمی که در این موزه نگهداری می‌شود، تماشا کنید.

پارک جنگلی امیریه

پارک امیریه در دوره قاجار توسط والی کردستان ساخته شده، یک فضای باز وسیع با امکاناتی چون سینمای روباز که فضای مطلوبی است برای خانواده‌هایی که می‌خواهند در طبیعت زیبا اوقات خود را سپری کنند.

خانه کرد

عمارت آصف یا خانه کرد که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد، یکی دیگر از بناهای تاریخی در شهر سنندج است که دیدن آن را نباید از دست بدهید. این عمارت بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود از جمله حمام، حیاط مرکزی، تالار تشریفات، ایوان ستون دار، حیاط مستخدم ها و ... و وجود پیکرهایی از مردم آن زمان در این عمارت، شما را به دل تاریخ می‌برد.

مجموعه تفریحی پارک آبیدر

پارک آبی در در منطقه کوهستانی سنندج از دیگر پارک های سنندج است که می‌توانید برای گردش در طبیعت انتخاب کنید. در قسمتی از این پارک می‌توانید مجسمه و یادبود شهدای بمباران شیمیایی کردستان را ببینید.

عمارت خسروآباد

همانطور که می‌دانید، سنندج یکی از شهرهایی است که سابقه تاریخی طولانی دارد. از دوران صفویه این شهر اهمیت بسیاری داشته و موردتوجه حاکمان مختلف بوده است. چهار باغ سنندج یکی از مکان های تاریخی سنندج محسوب می‌شود. این بنا، عمارتی با سبک معماری اصفهان در دل حیاطی باصفاست.

سد و دریاچه قشلاق

در 20 کیلومتری سنندج سدی پرآب به نام قشلاق قرار گرفته که برای تامین آب کشاورزی و آشامیدنی مردم سنندج استفاده می‌شود. این سد و دریاچه زیبا، مناظر فوق العاده‌ای را ایجاد کرده‌اند که گردشگران را جذب خود می‌کند. کسانی که به دیدن این سد و دریاچه می‌روند، می‌توانند از تفریحاتی چون قایقرانی و ماهیگیری در دریاچه قشلاق لذت ببرند.

جاذبه هایی که در سنندج نباید از دست بدهید

حمام خان

در ضلع شمالی بازار سرپوشیده سنندج یک حمام قدیمی قرار دارد که قدمت آن به سال 1220 برمی‌گردد. این حمام که در فهرست آثار ملی ایران هم ثبت شده، همه بخش‌های حمام‌های قدیمی ایرانی شامل خزینه، آب انبار، هشتی، حمام سرد و گرم و ... را داراست.

مسجد جامع سنندج

مسجد دارالاحسان در زمان فتحعلی شاه قاجار ساخته است. معماری این مسجد با تزیینات زیبا و کاشی کاری‌های رنگارنگ شما را مجذوب خود می‌کند. این مسجد علاوه بر حجره‌هایی مخصوص طلاب، شامل شبستان، ایوان شرقی و غربی و صحن مرکزی است.

عمارت مشیر دیوان

این عمارت از دیگر بناهای ساخته شده در دوران قاجار است. عمارتی با هفت حیاط و آبنماهای زیبا، ایوان و سقف کلاه فرنگی که شما را مبهوت خود خواهد کرد.

بازار سنندج

مانند دیگر شهرهای ایران، سنندج هم یک بازار بزرگ و قدیمی دارد که در سفر به این شهر باید به آن سر بزنید. قدمت این بازار بزرگ به دوران صفویه می‌رسد و هر چه بخواهید می‌توانید در آن پیدا کنید. علاوه بر این بازار، پیشنهاد می‌کنیم بازار سرتپوله را هم ببینید. بازار بدون سقف که شامل حجره‌ها و مغازه‌هایی متعلق به حرفه‌های مختلف می‌شود.

جاذبه های اطراف سنندج

علاوه بر موارد گفته شده، برای تماشای زیبایی‌های منطقه کردستان، می‌توانید از سنندج سفرهای یک روزه به اطراف داشته باشید. غار کرفتو، دریاچه زریوار، اورامان و پالنگان از مناطق گردشگری اطراف سنندج است که پیشنهاد می‌کنیم در برنامه سفر خود بگنجانید.

جاذبه هایی که در سنندج نباید از دست بدهید

غذاهای سنندج

یکی از جاذبه های سنندج که نباید در سفر خود از دست بدهید، غذاها و خوردنی‌های این شهر کردنشین است. یادتان باشد در سفر به سنندج از تجربه نان کلانه و دوغ، آش عدس بلغور، آش دانه کولانه، آش گزنه، ماهی کباب، خورشت تره کردی، بریان کردی، کوفته کردی، قیماغ و دیگر خوراکی های کردی غافل نشوید.

بهترین زمان سفر به سنندج

سنندج به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهپایه‌ای، آب و هوای نسبتا سردی دارد. بنابراین زمستان‌های این شهر بسیار پر برف و سرد است. در فروردین و اردیبهشت گرچه بارش‌ها در این شهر بسیار است، اما طبیعت بسیار زیباست. در تابستان به خصوص با تعطیلی مدارس هم این شهر بسیار شلوغ می‌شود.

رزرو هتل های سنندج در فلای تودی با ارزانترین قیمت

سنندج هر کسی را عاشق خود می‌کند، نوای موسیقی و لباس‌های محلی جذاب، غذاهای لذیذ و پوشش گیاهی و جانوری منحصر به فرد، مراسم و آیین‌های مختلف، تجربه‌ای به یادماندنی برایتان خواهد ساخت. گرچه به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر، ممکن است راه دوری در پیش داشته باشید، اما با پرواز سنندج می‌توانید راه خود را کوتاهتر کنید. فلای تودی بهترین قیمت‌ها را برای بلیط هواپیما سنندج و رزرو هتل های سنندج ارائه می‌دهد. به سایت فلای تودی سر بزنید و قیمت‌ها را مقایسه کنید.

همه چیز به سادگی چند کلیک است. کاربری آسان در این سایت، شما را کمک می‌کند تا بدون دردسر رزرو هتل و خرید بلیط خود را انجام دهید. ابزارهای موجود در این سایت و فیلترهای جستجو، پیدا کردن گزینه‌های ارزان را ساده کرده است. برای رزرو هتل در هر جای شهر با هر قیمت و امکاناتی، همچنین بلیط هواپیما در انواع چارتر و لحظه آخری و با ایرلاین های مختلف، در فلای تودی فرآیندی ساده پیش رو دارید. امکان استرداد آنلاین و بهره‌مندی از پشتیبانی 24 ساعته از دیگر مزایای فلای تودی است. یک سایت جامع و معتبر که شرایط سفر را برایتان ساده می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: