April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۳۵۵
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
امروز سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ در بازار داخلی ارز‌های دیجیتال، ریپل با ۰.۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته و با نرخ ۲۱۸,۶۰۰ ریال داد و ستد گردید در همین حال در بازار‌های جهانی، هر ریپل با قیمت ۰.۳۷۵۰۱۳ دلار در حال معامله می‌باشد. در ادامه نرخ کلیه ارز‌های دیجیتال در بازار‌های داخلی و جهانی قابل مشاهده می‌باشد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین در هفته دوم اسفند| روند بازار به کدام سو خواهد رفت؟

برابری ارز‌ها در اقتصاد بین‌الملل تابع قواعد و قوانین مشخص است. این شاخص‌ها نمادی از قدرت اقتصادی و رشد کشور‌ها در حوزه اقتصاد کلان هستند. شاخص‌ها و مولفه‌هایی همچون نرخ بیکاری، نرخ تولید ناخالص ملی، نرخ بهره و تورم، بازار سهام، موازنه تجاری و... وجود دارند و در کنار این شاخص‌های اقتصادی برخی عوامل تاثیرگذار نقش‌آفرینی می‌کنند که حاکی از چشم‌انداز‌های پیش‌رو و فرصت‌ها و تهدید‌های قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین کاهش یا افزایش برابری ارز‌ها فارغ از شعار‌های تبلیغاتی به عملکرد کشور‌ها در حوزه‌های اقتصادی و حاکمیتی بستگی دارد.

 

اکنون با نگاه واقع‌بینانه چشم‌انداز مثبتی در اقتصاد کلان و تجارت خارجی کشور مشهود نیست. از سویی نبود ثبات در عرصه تصمیم‌گیری‌های بلندمدت اقتصادی و گاه اظهارنظر‌های غیر‌کارشناسانه اثرات غیر‌قابل جبرانی بر عرصه‌هایی همچون جذب سرمایه داخلی و خارجی و فرار سرمایه از کشور دارد.

 

در شرایط کنونی توقع کنترل نرخ برابری ارز بدون هزینه کرد از ذخایر ملی غیر‌ممکن به نظر می‌رسد. در حوزه رمزارز‌ها نیز نرخ برابری استیبل‌کوین‌ها یا همان ارز‌های دیجیتال با ارزش ثابت علاوه بر تاثیر‌پذیری از نرخ برابری ارزها، تاثیر ناچیزی نیز از عرضه و تقاضا  می‌پذیرد. با بررسی برآیند شرایط موجود نمی‌توان نسبت به کنترل کم‌هزینه نرخ ارز خوش‌بین بود؛ مگر اینکه تدابیر خاصی اندیشیده شود.

 

امروز سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ در بازار داخلی ارز‌های دیجیتال، ریپل با ۰.۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته و با نرخ ۲۱۸,۶۰۰ ریال داد و ستد گردید در همین حال در بازار‌های جهانی، هر ریپل با قیمت ۰.۳۷۵۰۱۳ دلار در حال معامله می‌باشد. در ادامه نرخ کلیه ارز‌های دیجیتال در بازار‌های داخلی و جهانی قابل مشاهده می‌باشد.

 

دقیقا به دلیل همین ثبات، ارز‌های بزرگ بزرگ بازار از جمله بیت کوین و اتریوم در در محدوده باریکی از قیمت معامله می‌شوند که فعلا خبری از افت و خیز چشمگیر نیست. این موضوع نشانگر مشخص نبودن روند بیت کوین برای روز‌های آتی است و به نطر می‌رسد همچنان طی روز‌های آتی ادامه داشته باشد.


یکی از مهمترین عوامل فاندامنتال تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین، آغاز تحرک نهنگ‌های بازار و جا به جایی مقادیر چشمگیر بیت کوین و اتریوم توسط آن‌ها است. به عنوان مثال، صرافی بایننس اعلام کرده که ۹۲۱۷۰ اتریوم از یک کیف پول به این صرافی وارد شده که ارزشی معادل ۱۵۰.۸ میلیون دلار دارد.


فعالیت نهنگ‌های اتریوم بیش از بیت کوین بوده و صرافی کوین بیس نیز از انتقال ۱۵۳۶۱ اتریوم به ارزش ۴۰.۵ میلیون دلار به این صرافی خبر داده که تنها توسط یک نهنگ صورت پذیرفته است.


هر دو این موارد نیز تنها با اختلاف چند ساعت با یکدیگر انجام شده که نشانگر آغاز تحرک دسته جمعی نهنگ‌های بازار به ویژه در خصوص اتریوم است. کوین بیس همچنین با فاصله چند ساعت بعد، از خرید ۱۵۱۱۰ اتریوم به ارزش ۲۴.۳ میلیون دلار در این صرافی توسط یک نهنگ و با استفاده از کارت بانکی خبر داده است. در خصوص بیت کوین نیز این رخداد صحت داشته و تعداد ۹۴۷۵ بیت کوین روز شنبه بین دو کیف پول جا به جا شده است.


آغاز معاملات و ترنسفر‌های بزرگ میان نهنگ ها، معمولا چشم انداز بازار مثبتی برای بازار به همراه داشته و پیش از آغاز حرکت‌های بزرگ مثبت در بازار رخ می‌دهند. البته بسیاری از تحلیلگیران نیز معتقدند انتقال مقادیر هنگفت رمزارز توسط نهنگ‌ها می‌تواند نشانه‌ای از ریزش احتمالی بازار باشد و در صورت اقدام به فروش این مقدار ارز در بازار، به دلیل بالا رفتن فشار فروش و عرضه، قیمت‌ها می‌توانند با ریزش شدید مواجه شوند.

انتشار داده‌های اقتصادی در آمریکا

این هفته یک فاکتور فاندامنتال مهم دیگر را نیز در تقویم داریم که می‌تواند نه تنها بر بازار رمزارزها، بلکه اکثر بازار‌های جهان تاثیرگذار باشد. فدرال رزرو آمریکا قرار است آیتم‌های مهمی همچون شاخص اعتماد مصرف کننده، هزینه‌های تولید کننده و نرخ بیکاری را اعلام نماید که می‌تواند در تصمیم گیری آتی بانک مرکزی آمریکا در جهت دهی به اجرای سیاست افزایش نرخ بهره موثر باشد.


در خصوص شاخص اعتماد مصرف کننده باید بدانیم که اگر داده‌ها نشان دهنده صعودی بودن این شاخص باشند، بازار ارز‌های دیجیتال با چشم انداز مثبت مواجه خواهند شد و بر عکس. اما در مورد شاخص هزینه تولید باید گفت که این شاخص، میزان سلامت اقتصاد و رشد اقتصادی یک کشور را نشان می‌دهد.


پس اگر این شاخص نیز افزایشی باشد، می‌توان منتظر افزایش قیمت بازار ارز‌های دیجیتال شد. شاخص بیکاری، اما بر عکس دو شاخص قبلی عمل کرده و تنها در صورت کاهش نرخ بیکاری می‌توان انتظار افزایش قیمت ارز‌های دیجیتال را داشت؛ لذا برای ورود به بازار رمزارز‌ها یا حتی فروش ارز‌های خود، حتما خروجی جلسه این هفته فدرال رزرو را چک کرده و سپس نسبت به گشودن هرگونه پوزیشن معاملاتی در بازار تصمیم بگیرید.


تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر بالای محدوده ۲۳ هزار دلار در حرکت بوده و حجم معاملات آن طی شبانه روز گذشته (تا روز سکشنبه) ۱۸ میلیارد دلار برآورد شده است. مهمترین حمایت فوری پیش روی بیت کوین روی ۲۲۸۰۰ دلار قرار داشته که در صورت ریزش قیمت به زیر این سطح، می‌توان انتظار اصلاح را محدوده ۲۲۱۵۰ دلار را داشت.


در بازه زمانی چهار ساعته، بیت کوین روند اصلاح خود را از ۲۲۸۰۰ دلار و روی فیب ۶۱.۸ درصد تکمیل کرده و می‌توان انتظار افزایش قیمت طی ساعات آتی را داشت. در صورت افزایش قیمت، مهمترین مقاومت پیش روی بیت کوین روی ۲۳۵۰۰ دلار قرار داشته و در صورت شکسته شدن این مقاومت، می‌توان انتظار افزایش قیمت تا ۲۴۲۵۰ دلار را داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: