کد خبر: ۳۹۳۴۹۲
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
0
عضو هئیت مدیره انجمن انبوه سازان گفت: بازنگری در قیمت های نهضت ملی مسکن و واگذاری اراضی در تهران زمینه ساز تسریع در اجرای این طرح می شود‌.

اراضی برای نهضت ملی مسکن در تهران تخصیص نیافت

شهاب سعادت نژاد گفت: در ساخت مسکن ملی از ابتدا قیمت بسیار پایینی برای ساخت مسکن اعلام شد، اما با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که قیمت تمام شده و ساخت آن برای سازندگان صرفه ندارد.

به گفته عضو هئیت مدیره انجمن انبوه سازان، در بخش واگذاری زمین نیز وزارت راه و شهر سازی نتوانست زمین‌های ها مناسبی را در شهر‌های بزرگ مانند تهران واگذار کند و در همین زمان تفاهمنامه‌هایی با قیمت‌های پایین با ارگان‌های دیگری بسته شد که به علت غیر واقعی بودن قیمت ساخت و عدم پیش پرداخت‌های این تفاهم نامه‌ها نیز در عمل اجرایی نشد.

سعادت نژاد گفت: بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور در دهک ۲ تا ۸ قرار دارند که دنبال خانه‌های با کیفیت و ایمن هستند. زلزله خوی و ترکیه نشان داد که ساختمان‌هایی که ارزان و بی کیفیت ساخته می‌شوند چگونه می‌توانند جان و مال انسان هارا بگیرند و کشور‌ها را با مشکلات فراوانی روبرو کنند.

او می‌گوید: در این راه می‌توان از تکنولوژی‌های ساخت کشور‌های دیگر و کمک‌های مالی و جذب سرمایه به صورت‌های مختلف از جمله فاینانس پروژه‌ها استفاده کرد. هم اکنون ما در کشور در حال ساخت ساختمان‌ها در نسل ۲ و ۳ مانده ایم، در صورتی که دنیا با صنعتی سازی به سمت نسل‌های ۵ و ۷ ساختمان سازی پیشرفت کرده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: